המשרד להגנת הסביבה; חוף נתניה עד שפך פולג מלוכלך

0
126
חוף הים בסירונית. צילום פלג אלקלעי

11 חופים נמצאו מזוהמים כתוצאה מהסערות הקשות אשר זיהמו את החופים בפסולת רבה; בעיריית נתניה מטפלים מזה שבוע בבעיה שנוצרה. הגלים הגבוהים והים הסוער המאפיינים את התקופה האחרונה הביאו עימם לחופי הרחצה של ישראל פסולת רבה מהים. כמו כן, עקב גריעת החול בחופים נחשפה פסולת מתרחצים ישנה שנקברה תחת חולות החופים.

פקחי ים וחופים של המשרד להגנת הסביבה, סיירו ומדדו את כמויות הפסולת בחופים. במדד חוף נקי ליום 2/3/2015 נמצאו 11 מהחופים מלוכלכים בפסולת פלסטיק מסוגים שונים, המזהמת את החוף ומסכנת את המתרחצים.

עוד נמסר מהמשרד להגנת הסביבה, כי  מדובר בשיא חדש בזיהום חופי הרחצה. בין החופים שנמצאו מלוכלכים גם חוף נתניה עד שפך פולג.

חבר המועצה, הממונה על החופים, יוסי דורון, מסר לנתניה און ליין – ksn, כי הטרקטורים וחברות הניקיון כבר עובדים שבוע שלם לאורך כל 15 הקילומטרים של חופי נתניה. דורון מסר, כי בעקבות הסערה נגרם נזק כתוצאה מקיר שנפרץ מכיוון המזבלה, אולם הוא כברז תוקן. לדבריו: "הים הביא לנו המון המון ניילון. אני מאמין שלפחות עוד שבוע יקח עד שכל הפסולת תנוקה. מדובר ב-15 ק"מ חופים ואנחנו מנקים את כל החופים, לא רק מפסולת, הרבה דברים נשברו ונסחפו לים, כמו סככות ושילוטים. אני מאמין שתוך שבוע נשתלט על כל הנזקים שנגרמו ועל הלכלוך".

חבר המועצה יוסי דורון
חבר המועצה יוסי דורון

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן