המשטרה ערערה על ההחלטה לשחרר את אבוטבול

0
96
אילוסטרציה. פוטוליה

התפתחות בחקירה או דשדוש? חוקרי להב 433 עצרו איש ציבור בחשד, לכאורה, למעורבות ברצח ארתור רוזן בשנת 1999. בשבוע שעבר עצרו שוטרי להב 433 את אסי אבוטבול, שכבר היה במעצר, בחשד, לכאורה, למעורבות ברצח נוסף, הפעם הרצח של ארתור רוזן. גופתו של ארתור רוזן נמצאה בשנת 1999 בכביש החוף, סמוך לאור עקיבא. בתחילת החקירה חשבו, כי הוא נפגע בתאונת דרכים, אולם בהמשך עלה חשד, כי הוא נרצח.

בית משפט השלום בראשון לציון האריך בארבעה ימים את מעצרו של איש הציבור. מנגד שחרר בית המשפט את אסי אבוטבול ממעצר והורה להחזירו לתאו בבית הסוהר שם הוא מרצה עונש מאסר. בית המשפט אסר לפרסום פרטים אודות איש הציבור שנעצר.

חוקרי להב 433 הגישו לבית המשפט בקשה, שמינית במספר, להאריך את מעצרו של אבוטבול בחשד, לכאורה, למעורבות ברציחותיהם של עו"ד יורם חכם, משה הדס וארתור רוזן. נציגי המשטרה ביקשו מבית המשפט להאריך את מעצרו בארבעה ימים.

פרקליטו של אבוטבול, עו"ד אבי כהן, טען בדיון, כי ביום ראשון הקרוב יסתיימו 75 ימים בהם נתון אבוטבול במעצר, וכי ביום ראשון צריכה המשטרה להגיש כתב אישום או שאבוטבול יחזור לתאו בבית הסוהר להמשיך את ריצוי המאסר. עוד טען עו"ד כהן כי אם היתה מוגשת הצהרת תובע, היו מסכימים להארכת המעצר עד יום ראשון: "העובדה שאין היום הצהרת תובע מחזרת את הטענה שלנו. המשטרה הודיעה שפענחה את רצח עו"ד חכם לפני למעלה מ-75 ימים. מסתבר שהפרסום הזה היה מהיר מדי, כי המשטרה המשיכה 75 ימים לבצע חקירה. בית המשפט אפשר את ימי המעצר הרבה מאד בגלל שהוא אסיר".

עוד טען עו"ד כהן, כי לעניין רצח עו"ד חכם, אין מנוס מ"שחרור" של החשוד. לעניין רצח משה הדס מדובר בתיק שמתנהל מזה כשנתיים, בו מואשם אבוטבול ברצח משה הדס ולכן זה לא מצדיק המשך מעצרו. לעניין ארתור רוזן טען עו"ד כהן, כי מדובר ברצח מלפני 18 שנים, וכי החשש לשיבוש מלכתחילה פעוט מאד. לדבריו אבוטבול מרצה עונש מאסר של כ-11 שנים והוא לא הולך לשום מקום.

שופט בית משפט השלום בראשון לציון, רפי ארניה, קדחה את בקשת המשטרה להאריך את מעצרו של אבוטבול בארבעה ימים והורה לשחררו. השופט ארניה קבע, כי אבוטבול יוחזר למאסר.

בעקבות החלטת השופט, ביקשו נציגי להב 433 לעכב את החזרתו של אבוטבול למאסר והודיעו, כי יערערו על ההחלטה. השופט ארניה נענה לבקשתם ונודע, כי הוגש ערעור לבית המשפט המחוזי מרכז-לוד. עד לדיון ישאר אבוטבול במעצר.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן