הכל בגלל בקבוק תבערה

0
150
עו
מייצג. עו"ד מירון רוזנטל. תמונת ארכיון

שני צעירים מנתניה (בני 18 ו-20) נעצרו בשבוע שעבר בחשד למעורבות בזריקת בקבוק תבערה לעבר בית ואופנוע של תושב העיר. הרקע למעשה, ככל הנראה, סכסוך כספי. בדיון על הארכת מעצרם שוחררו החשודים למעצר בית. למרות שהחשוד הצעיר הודה במעשיו ולקח אחריות, ערערה המשטרה על שחרורו לבית המשפט המחוזי מרכז-לוד.

פרקליטם של החשודים, עו"ד מירון רוזנטל, טען בדיון על הארכת מעצרו של החשוד הצעיר יותר, כי מדובר בניסיון שלא צלח ולא נגרם נזק. לדבריו, החשוד הודה ולקח אחריות על מעשיו. עו"ד רוזנטל ציין, כי החשוד סבל מאלימות מתמשכת מצד המתלונן. עוד טען עו"ד רוזנטל בפני בית המשפט, כי החשוד עצמו הביע צער על המעשה.

מנגד טענה המשטרה בערעור, כי בית משפט השלום לא לקח בחשבון את מסוכנותו הגבוהה, את האפשרות לשיבוש ותחת זאת נתן משקל רב לגילו הצעיר של החשוד. עו"ד רוזנטל טען, שהחשוד לקח אחריות והוסיף, כי הוא סבל מהמתלונן וכי לא נגרם נזק. שופטת בית המשפט המחוזי מרכז-לוד, מיכל ברק נבו, האריכה את מעצרו של החשוד במספר שעות והורתה למשטרה לסיים עד אז את פעולות החקירה, שלאחריהן שוחרר החשוד בתנאים מגבילים.

עו"ד רוזנטל מסר למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין, בעניין החשוד הצעיר יותר, כי "מדובר בבחור בגיר צעיר ללא עבר פלילי אשר סבל מאלימות קשה ומתמשכת מצד הקורבן בתקופה האחרונה ללא כל סיבה.אומנם זו לא הדרך לפתור סכסוך אך בית המשפט התרשם כי אכן חשוד עבר התעללות ולאור הודייתו במיוחס לו ולאור העבודה שלא מגרם נזק לרכוש או לבני אדם מצא בית המשפט השלום והמחוזי ששחרורו למעצר בית לא יפגע באינטרס הציבורי ולא נשקפת מסוכנות המצדיקה את מעצרו מאחורי סורג ובריח".

לעניין החשוד הבוגר יותר מסר: "לאור העובדה שמעצר הבית שאליו נשלח החשוד על ידי קצין משטרה פקע ולכן לא היתה סמכות לבית המשפט להאריך מעצר בית שפקע, בלי קשר למחדל החמור גם מבחינה ראייתית אין ולו בדל ראיה הקושר את החשוד לביצוע העבירה ולכן צדק בית המשפט הנכבד שלא האריך את מעצר הבית שפקע".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן