היום החמישי לחיפושים, חיל הים מצטרף

0
230
צוות המצילים והמתנדבים מעיריית נתניה במהלך החיפושים בכנרת

שר הפנים, אריה דרעי, פנה במוצאי, מיד בצאת השבת לשר הביטחון, אביגדור ליברמן, וביקש ממנו להתערב באופן מיידי להגברת קצב החיפושים של הנעדרים בכינרת.

בעקבות פנייתו, הורה שר הביטחון, ליברמן, להביא למקום ספינה מיוחדת של חיל הים, שתסייע בחיפושים. הספינה הובאה והבוקר, יום ראשון – היום החמישי לחיפושים, תצטרף ספינת חיל הים לחיפושים הנרחבים במימי הכינרת. כמו כן, הורה שר הביטחון להביא למקום יחידת עילית של צוללנים, שיגבירו ויעצימו את מאמצי החיפוש. שר הפנים, דרעי שוחח אמש עם משפחות הנעדרים ועדכן אותם על המהלכים להעצמת פעולות האיתור.

בתוך כך ממשיכים גורמי החילוץ וההצלה וכן מתנדבים בחיפושים אחר שלושת הנעדרים בכנרת, זה היום החמישי. מהמשטרה נמסר, כי משטרת ישראל בכוחות מתוגברים ממשיכה את החיפושים אחר הנעדרים בכנרת מאז הדיווח על היעדרותם זה היום החמישי למאמצי האיתור.

כוחות משטרה גדולים בשיתוף מתנדבים ממשיכים לפעול סביב השעון בניסיונות איתור שלושת הנעדרים עם מאמצי חיפוש במים, ברצועת החוף ומהאויר.

ביום שישי יצאו מעיריית נתניה צוות מצילים, ראש מנהלת החופים, ציון שדה, עודד אחרק ואייל עמרני. אליהם הצטרפו יגאל רובין, אמיר ג'אן ורוני גרידיש. המצילים והמתנדבים לקחו איתם סירת מנוע, שני אופנועי ים וציוד צלילה. בנוסף נמסר, כי אגף הרווחה מסייע למשפחות הנעדרים, בהם משפחתו של הנער בן ה-17 מנתניה.

שדה סיפר למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין על החיפושים בכנרת: "עבדנו בשיתוף ובתיאום המשטרה הימית, קבלנו גזרות חיפוש, סרקנו את המקום. הגיעו לשם גם מצילים מראשון לציון שהצטרפו לחיפושים. ניגשנו למשפחות, שוחחנו איתם, הם אמרו שהם מקבלים סיויע מאגף הרווחה של עיריית נתניה. אני מקווה שימצאו אותם במהרה. ככל שהימים עוברים זה הופך לקשה מאד. מדובר במים עכורים וכבדים, למעלה טמפרטורת המים 14 מעלות ובמעמקים היא יורדת ל10 מעלות. כתוצאה מהקורה הגוף מצטמק, לא צף ונשאר בקרקעית בבוצה. אני מקווה שימצאו אותם מהר".

שדה סיפר, כי נערים ונערות רבים מבלים בימים אלה על שפת הכנרת, לדבריו תמונת המצב היא קשה, שכן נערים ונערות אלה נמצאים רוב הזמן במצב שכרות, אשר מסכן את חייהם. לדבריו במהלך החיפושים הוא נפגש עם בני נוער בגילי 12 ועד 21 וכולם היו שתויים. האלכוהול זרם שם בכמויות ונערים רבים הגיעו למצב של איבוד שליטה: "כילדים ההורים שלנו הגבילו אותנו, היום אין גבולות. ילדים חוזרים הביתה שתויים, או אחרי עישון סמים. זה הפך לנורמה. עם כל הכבוד זה לא רק החינוך של ההורים, אלא החברה שמשפיעה וגורמת להורים לוותר. ראיתי על החוף בכנרת ילד בת 12 עם סיגרית מריחואנה וכוס וודקה. התביישתי מהתגובה שלה כששאלה אותי: "מי אתה בכלל?". איך נותנים לילדה בת 12 ללכת כך? בני הנוער שותים בלי הכרה, משתכרים ומאבדים את השליטה. כואב הלב. זה עניין של שניות להיכנס למים ולהיעלם. הם לא יודעים מה קורה איתם. הם לא מודעים למה שהולך איתם. אלכוהול, מים ושמש לא הולכים יחד, זה צירוף מאד מסוכן. גם פה בנתניה מגיעים לחוף, שותים אלכוהול ושוכחים שאחר כך צריכים לנהוג. אי אפשר ליהנות בלי אלכוהול? כואב הלב. קשה לראות את זה. צריכים לעצור את זה".

הבוקר, יום ראשון, בוצעה הערכת מצב עם כלל גורמי חילוץ וההצלה הפועלים מאז יום רביעי 12/4/17 והמשך מאמצי איתור הנעדרים יבוצעו באגם, ברצועת החוף ומהאוויר.

עוד נמסר, כי הכוחות המשתתפים בחיפושים כוללים את: שוטרי השיטור הימי, פרשים, לוחמי מג"ב, מתנדבים, צוללים מיחידת המתנדבים של משטרת ישראל, אופנועי ים, מסוק משטרתי,סירות מתנדבים וצוללים מתנדבי זק"א.

מזק"א נמסר, כי לחיפושים בכנרת נשלחו יחידות מיוחדות של זק"א, בהם עשרות צוללים, אופנועי ים, אופנועי שטח, עשרה רחפנים ומסוקים.

גם בבוקר היום החמישי לחיפושים עיקר מאמצי החיפוש מרוכזים ברצועת החוף המזרחית של הכנרת סמוך לאזורים בהם נראו הנעדרים לאחרונה על פי עדי ראייה. במהלך החיפושים מופעלים רחפנים ותצפיות של משטרת ישראל וכן מערכות מחשוב ואיתור מתקדמות של גורמי ביטחון נוספים שיופעלו לאורך היממה.

משטרת ישראל האחראית על הפיקוד והשליטה על כלל הכוחות הפועלים לאיתור הנעדרים תמשיך בפעולות החיפוש עד לאיתורם.

בעקבות צפי להגעת אלפי נופשים לחופי הכנרת לבילוי חג פסח השני, פרסמה משטרת ישראל מספר כללי בטיחות לציבור הנופשים בחופי הכנרת – "יש להיכנס למים רק בחופים המוכרזים המעניקים שירותי הצלה, אין להיכנס לעומק עקב סכנת היסחפות, אין להיכנס למים על גבי אבובים או מזרני ים עקב סכנת היסחפות. ככלל, רצוי לא להיכנס למים לבד, בדגש לילדים קטנים, אלא בלוויית אדם נוסף מבוגר".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן