החרדית שביקשה להינשא גילתה שאינה יהודיה

1
111

צעירה שביקשה להינשא גילתה, לתדהמתה שהיא וחמישים מקרוביה אינם יהודים; בית הדין הרבני בנתניה ערך לכל המשפחה גיור מהיר.

הצעירה, הלומדת בסמינר חרדי, הגיעה לאחרונה למשרדי בית הדין הרבני בנתניה. הצעירה ביקשה להינשא ולכן הגיעה על מנת לברר אודות יהדותה, זאת לאחר שנאמר לה שאמה עברה גיור עוד בטרם נישאה לאביה.

מבירור שערכה בבית הדין הרבני התברר, כי הגיור שעברה אמה אינו בר תוקף ומי שאישר אותו לא היה מוסמך לאשרו.

המזכיר הראשי של בית הדין הרבני בנתניה, הרב אלון ארביב, פנה לרבנות הראשית על מנת שזו תאשש את מסמך הגיור ויקבע אם הרב שגייר את אמה של הצעירה מוסמך לעשות זאת והאם הוא מאושר על ידי הרבנות.

זמן קצר לאחר מכן התקבלה תשובת הרבנות הראשית ונמסר  כי הגיור נעשה על ידי מי שלא היה מוסמך לגייר וכי אישור הגיור אינו בר תוקף ואינו מוכר על ידי הרבנות הראשית.

הרב ארביב מסר, כי "בית הדין נדהם מהאישור שקובע כי הבחורה אינה יהודיה, שהרי על פי ההלכה יהדות נקבעת על פי האמא, ואם האמא עברה גיור שלא על פי ההלכה, זה אומר שגם הבת אינה יהודיה וגם אחיה וגם אחיותיה וגם ילדיהם. מדובר פה על אסון משפחתי של 50 איש מעוכבי נישואין".

"מיד כשיצאה ההחלטה, הפכה להיות כאש בשדה קוצים, ולביה"ד הגיעו הוריה, אחיותיה ואחיה, מדובר על משפחה מכובדת של עשרות אנשים ביניהם המון קטינים שמבקשים לדעת את מעמדם, מיד ועכשיו. שאם כך, היתר הנישואין שניתן לאחיותיה ואחיה ע"י הרבנות המקומית בטעות ניתן, ואם כן כל נכדיה ונכדותיה הם בחזקת 'גוים', וצריכים לעבור הליך מייגע של גיור, ואולי חשש לפירוק המשפחה מצד החתנים שילדיהם בחזקת גוים" ציין הרב ארביב.

בית הדין הרבני בנתניה לא שקט עד לבירור ממצה וכתיבת פסק דין מנומק, שהתיר את אם המשפחה ובכך הכשיר את כל המשפחה. בית הדין העביר ביום אחד מרוכז את כל ילדי המשפחה ונכדיהם – כ-50 אנשים, גיור מהיר.

תגובה 1

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן