הוארך מעצרו של החשוד בסיוע לבסאל גטאס

0
267
משה תמם ז"ל, ארכיון נתניה און ליין

הצהרת תובע, בטרם הגשת כתב אישום, הוגשה ביום חמישי, השבוע, לבית המשפט נגד אסעד דקה (52) מהישוב זמר, אשר נעצר בחשד למעורבות בהעברת הטלפונים הסלולריים באמצעות חה"כ בסאל גטאס לאסירים בטחוניים.

אסעד דקה, אחיו של ואליד דקה, המרצה עונש מאסר עולם בגין רצח החייל משה תמם ז"ל, בן נתניה, חשוד בקשירת קשר לביצוע פשע, העברת חפץ אסור מסוכן לבית הסוהר במטרה להביא לסיכון חיי אדם, לפגוע בביטחון המדינה או לסייע לארגון טירור.

בתאריך ה-18.12.16 הגיע חה"כ באסל גטאס אל בית הסוהר "קציעות" לבקר את האסירים ואליד דקה ובאסל ביזרה, השפוט ל-15 שנות מאסר בגין ביצוע עבירות בטחון. במהלך המפגש עם האסיר באסל ביזרה, תועדה בווידאו העברה של ארבע חבילות מחה"כ גטאס אל האסיר. לאחר העברת המעטפות יצא האסיר מהחדר ומיד נערך עליו חיפוש. במהלך החיפוש נתפסו ארבע מעטפות שהכילו 12 מכשירי טלפון סלולארי, 16 כרטיסי SIM, שני מטענים ואוזניות.

בבקשת המשטרה להארכת המעצר נמסר, כי מחומר הראיות שהצטבר במשטרה עולה, כי, על פי החשד, אסעד דקה פגש את חה"כ גטאס בחנות נוחות, העביר לרשותו שקית שהכילה מעטפות. במעטפות, על פי החשד, הרכוש האסור, זאת על מנת שחה"כ יכניסן לבית הסוהר.

המשטרה ביקשה מבית המשפט להאריך את מעצרו בחמישה ימים. פרקליטו עו"ד עלא תילאווי, טען בדיון, כי לא מתקיימת עילת מעצר. לטענתו: "על בית המשפט לקבוע האם יש די ראיות שיוכיחו את הכוונות מאחורי המעשה, היינו את אותו סיכון לחיי אדם, את החבלה החמורה לאדם או הפגיעה בביטחון המדינה".

עוד, לטענתו, מדובר בעבירת מטרה ועל בית המשפט להשתכנע יותר מזה שוואליד דקה הוא אסיר בטחוני שביצע רצח: "זה לא מספיק כדי להכניס מעשה שעשה החשוד כאן תחת הכותרת של מעשה הנעשה במטרה להביא לסיכון חיי אדם". בנוסף טען עו"ד תילאווי, כי מעתה השב"ס יקפיד הקפדה יתרה שלא להכניס חפצים אסורים לבתי הכלא.

שופט בית משפט השלום בראשון לציון, מנחם מזרחי, נענה חלקית לבקשת המשטרה והאריך את מעצרו של אסעד דקה עד לתאריך 1.1.17. בהחלטתו קבע השופט מזרחי, כי קיימת עילת מעצר. כמו כן קבע: "הטענה שעתה יזהר השב"ס זהירות יתרה, יקפיד שבעתיים שלא יכנסו חפצים אסורים לבתי הכלא, היא טענה, אך גם התחכום בו פעל חשוד זה, אשר השתמש בחבר כנסת לשם הכנסת הטלפונים, יכול שיהיה רב יותר, בעתיד".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן