ההתחזות עלתה ביוקר

0
91
(fotolia) אילוסטרציה. צילום

בית משפט השלום בחיפה גזר על אלה גוברניקוב, תושבת נתניה, חמישה חודשי עבודות שירות בלבד בגין התחזות לפסיכולוגית. גזר הדין המקל: בעקבות הסכם טיעון שהושג בין הצדדים.

התחזותה לפסיכולוגית נחשפה בעקבות תלונה שהגיש אב, אשר לא ראה את בתו כשלוש שנים בעקבות חוות דעתה של גוברניקוב, אשר הוגשה לבית המשפט. בחוות הדעת נכתב, כי האב גורם פסיכו-טראומה לילדה. האב לא ויתר, חקר ובדק ועד מהרה גילה, כי גוברניקוב אינה רשומה במרשם הפסיכולוגים. הוא פנה לעיתונות ולמערכת התוכנית "כלבוטק" שתחקירניה נכנסו לתמונה.

תחקירני התוכנית הצליחו לאתר את גוברניקוב, קבעו איתה פגישה והגיעו מצוידים במכשירי הקלטה. אולם, הכתבה לא שודרה כיוון שהתוכנית ירדה מן המרקע. האב לא ויתר ובעקבות התעקשותו הוגש נגד גוברניקוב כתב אישום בגין התחזות. בעקבות הודאת הנאשמת, קיבל בית המשפט את הסדר הטיעון בין הצדדים, וכאמור דן אותה לחמישה חודשי עבודות שירות. בנוסף נדונה הנאשמת לשישה חודשים מאסר על-תנאי ופיצוי בסך 5000 שקלים לקטינה. כעת פועל האב, במישור המשפטי האזרחי, לתיקון העוול שנגרם לו.

גורמים בכירים במשטרה מסרו לנתניה און ליין, כי "למרות שמדובר במקרה יחסית נדיר, חייב כל אדם לבדוק באם איש המקצוע המגיש חוות דעת רשום כנדרש בחוק ורשאי למסור חוות דעת כדין. התעקשותו של האב לבדוק בציציות, היא זו שהובילה, בפועל, לפסילת חוות הדעת שניתנה".