גולן חרמון אומר שלום: חמש לב צהוב

0
277
גולן חרמון - מכבי נתניה
גולן חרמון במדי מכבי נתניה. צילום ארכיון: ניר אנשר - נתניה און ליין

בשנת 2004 שקבוצת מכבי נתניה ירדה לליגה הלאומית, חתם בקבוצה בלם בשם גולן חרמון. יחד עם הקבוצה עלה ליגה בצורה מופלאה והמשיך לשחק במועדון חמש שנים – בהם סיימה הקבוצה פעמיים במקום השני. על הבאתו של חרמון לנתניה חתום מי שהיה באותה עת המאמן, ראובן עטר. החלטתו של עטר לוותה אז בהרמת גבה. חרמון, אומנם, לא נחשב כבלם המהיר ביותר, אבל חוכמת המשחק שלו והלב הענק (שהתחבר מעולה עם אוהדי מכבי נתניה), עשו את ההבדל. קצת אחרי שפרש הטלפון של גולן לא מפסיק לצלצל. אוהדים רבים, הזוכרים לו חסדי עבר, התקשרו לברכו ולאחל לו בהצלחה. בראיון לנתניה און ליין הוא מסכם תקופה.

החלטתך לתלות את הנעליים לא מוקדמת מדי?
"את החלטתי קיבלתי לאחר מחשבות רבות. חשתי שהגעתי למיצוי עצמי. למרות שמבחינה פיזית יכולתי לשחק עוד קצת, החלטתי שעכשיו זה הכי נכון לעשות את הצעד הזה. אני בהחלט שלם עם זה במאה אחוז".

האם התחלת להתרגל לסדר יום חדש, השונה לגמרי מסדר היום לפיו התנהלת עד פרישתך ככדורגלן?
"אני מאמין שלכל שחקן כדורגל, פרישה ממשחק פעיל לו הוא מקדיש את כל חייו, זה אף פעם לא דבר קל. אני, אישית, מסתכל על חצי הכוס המלאה. מבחינתי, אחרי קריירה כל כך ארוכה והגשמת החלום והעיסוק בו – הפרישה מלווה בתחושת סיפוק. אני מאמין, שאם הייתי נאלץ לפרוש, חס וחלילה, בגיל צעיר יותר מכל סיבה, די בטוח שהייתי מתייחס לפרישה אחרת. למזלי הרב, מיציתי את המשחק הפעיל וההנאה ממנו עד תום".

עד כמה תרמה הגעתך למכבי נתניה של אז להתפתחותך המקצועית?
"אין לי ספק, שהגעתי למועדון גדול כמו מכבי נתניה, תרמה לי רבות. על-כך אני מודה בכל רגע. הרמה האישית שלי מבחינת הכדורגל, כמו גם ההצלחות שלי, הן תולדה ישירה לעובדה שהייתי חלק בלתי נפרד ממכבי נתניה. אחדד את הנקודה: במכבי נתניה הרגשתי כשחקן לגיטימי ושווה בין שווים, במיוחד כאשר שיחקנו בליגת העל. לפני כן, במרבית הזמן, שיחקתי בלאומית".

איזה נקודות ציון אתה לוקח איתך בקריירה שלך ככדורגלן בכלל ובנתניה בפרט?
"קודם כול כשעלינו עם מכבי נתניה בחזרה לליגת העל. זו הייתה תחושה אדירה. כמובן, השנתיים בהן סיימנו עם מכבי נתניה במקום השני. בכללי, יש כמובן את האליפות במדי בית"ר ירושלים, ההישארות בליגה עם הפועל רמת גן ועליית הליגה עם קטמון".

האם בכוונתך להישאר בענף הכדורגל, אולי כמאמן?
"ראשית, יש לנו עסק משפחתי המתמחה בהפקת חינות יוקרתיות עם תלבושות וכל המה שמסביב. אני עובד בו יחד עם אשתי. בכוונתי לשלב גם את תחום הכדורגל. בשלב זה אשמש כעוזרו של ניר רחמין, מאמן קבוצת הנוער של הפועל קטמון ירושלים".

עד כמה מצבה הנוכחי של מכבי נתניה מטריד את מנוחתך?
"ברמה אישית כואב לי מאוד. אני נשארתי עד היום אוהד שרוף של מכבי נתניה. כשהקבוצה הצליחה שמחתי, וכשהקבוצה כשלה כאב לי. גם אני, בדיוק כמו האוהדים, כאבתי וכואב את כל מה שארע לקבוצה. במהלך כל העונה החזקתי לשחקני מכבי נתניה אצבעות שהשינוי במומנטום יגיע. באיזשהו שלב, עמוק בלב, ידעתי שהסיכויים לכך קלושים. בכל זאת, האמנתי. גם המצב הנוכחי מטריד את מנוחתי ואני תקווה, שיימצא פתרון ובעל בית לקבוצה".

כאחד שמכיר היטב את הליגה הלאומית, מה על מכבי נתניה לעשות כדי להצליח ולחזור בחזרה לליגת העל?
"הליגה הלאומית היא ליגה קשה מאוד. חוסר הוודאות, שקיים היום בכל הקשור לעתידה של הקבוצה, מקשה מאוד להעריך הערכות או לצפות את הבאות. לא ברור מה יהא תקציב הקבוצה הסופי, לא ברור מי יאמן ומי ישחק. ניתן לומר שמכבי נתניה מתחילה כמעט מאפס. כמי שמעדיף להסתכל על חצי הכוס המלאה, אני באמת סומך ומקווה שהנהלת הקבוצה תדע להביא את האנשים ואת השחקנים הנכונים. תקציב הוא דבר חשוב מאוד, אבל כדורגל הוא משחק קבוצתי, וקבוצה ששחקניה מתחברים ונותנים הכל ומכל הלב, סיכויים טובים הרבה יותר. מקומה של מכבי נתניה הוא בליגת העל, ובפעמיים שהקבוצה ירדה ליגה, היא חזרה למקומה הטבעי בתוך שנה. אני באמת מאמין ומקווה שבעוד שנה נחגוג עלייה".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן