האם מליאת מועצת קדימה צורן תפוזר?

0
93
ישיבת מליאת המועצה

ביום שלישי השבוע התכנסה מליאת מועצת קדימה-צורן להצבעה על תקציב המועצה לשנת 2017. בפעם השניה הצביעו רוב חברי המועצה נגד התקציב. אי אישור התקציב מעמיד את מליאת המועצה וכן את עתידו של יו"ר המועצה שביט מס בסכנה, שכן על מועצת קדימה-צורן להציג למשרד הפנים תקציב מאושר עד לסוף החודש.

במידה ולא יתקבל אישור, משר הפנים, על ארכה תסתיים כהונת המועצה והמשך כהונת ראש המועצה יהיה בהתאם להחלטת שר הפנים ובכפוף לשימוע שיערך בעניין.

שביט מס מסר לאחר ישיבת המועצה, כי "בתום דיון של כשלוש שעות החליטו חברי המועצה שלא לאשר את תקציב המועצה לשנת 2017 שנעמד על כ 112.7 מיליון ש"ח. הצבעת 6 חברי האופוזיציה מהווה המשך ישיר להצבעתם משנה שעברה על תקציב 2016 ואי אישור התקציב למרות שהוא מאוזן ואושר על ידי החשב המלווה, מציב את חברי המועצה בסכנת הדחה מתפקידם ומינוי ועדה קרואה למילוי תפקידם".

עוד מסר מס, כי "בחודשים האחרונים עמלנו רבות במטה המועצה על הכנת התקציב, בסיוע של החשב המלווה וגורמי מקצוע נוספים. לצערי חברי האופוזיציה קיבלו שוב החלטה אנטי דמוקרטית שפוגעת פגיעה קשה בתפקוד המועצה וברמת השירותים לתושבי קדימה צורן".

בעקבות אי אישור התקציב, בפעם השניה בתוך מספר שבועות הודיע, כאמור, משרד הפנים, כי במידה ושר הפנים לא יתן ארכה תפוזר המועצה ועתידו של ראש המועצה יהיה בהתאם להחלטת שר הפנים. בעקבות הדברים הודיע שביט מס על כינוס ישיבת מועצה שלא מן המניין ביום שלישי הקרוב, זאת בניסיון אחרון לאשר את התקציב לפני תום המועד שנקבע – 31.3.17.

ביקורות קשות נשמעו ביישוב על חברי האופוזיציה, אשר הצביעו נגד אישור התקציב. חברת האופוזיציה, עו"ד קרן גרין, הסבירה מדוע האופוזיציה הצביעה נגד אישור התקציב. לדבריה: "התקציב שהוצג בפנינו היה לכאורה מאוזן. טענו לכל אורך הדרך שהוא לא מאוזן ופיקטיבי. יתרה מכך, מזה שבוע שאנחנו לומדים את התקציב החדש שהוגש לנו. שואלים שאלות וערב לפני שלחו לנו תקציב חדש. היה צריך להגיש את התקציב 10 ימים לפני הדיון. היה צריך להשיב לשאלות המקצועיות שלנו לפני הדיון. במהלך הדיון הראנו רק חלק מהטעויות שנעשו בתקציב ובחומרים שהוגשו לנו. התקציב לא עבר כי הוא לא הוגש בזמן וכי הוא גרעוני ופיקטיבי (לא מציאותי). מעבר לכך, זה תקציב עם פגיעה קשה בחינוך של הילדים שלנו מהגן ועד התיכון ולכך לא ניתן יד. גם הוצאת בני המושבים מהתקציב על ידי ראש המועצה היא חיסול חשבונות פוליטי על גב הילדים. ראש המועצה במו ידיו הורס את אחד הדברים המדהימים שיש לנוער ביישוב בו לוקחים חלק מעל 700 חניכים. לא ניתן לכך יד . אם 'טענת השוויון' מטרידה את ראש המועצה, שיפעל להסדרת תחום הנוער כפי שהצענו על ידי הקמת רשות נוער ודאגה לכל תנועות הנוער ביישוב".

ראש המועצה, מס, פרסם, בטרם הישיבה, תשובות על טענות חברי האופוזיציה לסעיפים בתקציב. בין השאר טעו, כי מערכת החינוך לא נפגעה בהצעת התקציב לשנת 2017. לדבריו "מסגרת התקציב אושרה על ידי החשב המלווה ואין שינוי בכך. כמובן כפוף לאישור התקציב. ככל שלא יאושר התקציב חברי המליאה יפגעו באופן חמור מאוד בתקציב התיכון שיופעל 1/12 משנה שעברה שבו פעל התיכון  עד דצמבר בלבד".

לעניין תנועות הנוער ציין מס, כי "תקציב תנועות הנוער משולם על ידי המועצה מזה שנים כך שתנועת בני המושבים מקבלת את תקציבה בבסיס התקציב ( ללא עמידה בקריטריונים או בדרישות החוק, הצופים ובני עקיבא מקבלים את תקציבם מסעיף תמיכות בהתאם לחוק).בחודשים האחרונים ניהלנו דיונים עם ועד הורי תנועת בני המושבים, הנהגת התנועה הארצית, יועמ"ש, חשב מלווה והשבוע התקבלה הנחיית החשב והיועמ"ש להעביר את בני המושבים לתקציב התמיכות. בהתאם הועלה הסעיף התקציבי ב 200 אלש"ח".

גורמים בקדימה-צורן מקווים שביום שלישי הקרוב יאושר סוף סוף תקציב המועצה לשנת 2017 ושמליאת המועצה לא תפוזר, שכן לדבריהם פיזור המועצה והעתיד הלוט בערפל יפגע בתושבים. אחד הגורמים מסר, כי "חברי המועצה חייבים לגלות אחריות, לא יתכן שהנהלת המועצה וחבריה לא יוכלו לשבת ולפתור את הבעיות לטובת התושבים".

מנגד טענו גורמים אחרים, כי הפערים בין האופוזיציה לראש המועצה הם כל כך גדולים, שקשה להאמין שהצעת התקציב תאושר ביום שלישי הקרוב. לדבריו: "אולי כדאי ששר הפנים יפזר את המועצה, כי כך אי אפשר להמשיך. בכל פעם גדלים הפערים בין ראש המועצה לחברי המועצה מהאופוזיציה ומכיוון שהם רוב, אי אפשר לקדם דבר ביישוב".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן