ד"ר שריפי נגד העסקת עורכי דין חיצוניים בעירייה

0
130
ד
עורך הדין ד"ר ניסן שריפי. צילום דורון זכריה

חברי מועצה מטעם האופוזיציה שוקלים להעלות לדיון ציבורי במועצת העיר את טענותיו של ד"ר ניסן, כי אין כל הצדקה ציבורית לעיריית נתניה להעסיק עורכי דין חיצוניים, כאשר בלשכה המשפטית העירונית – כך לדבריו – מועסקים כ-13 עורכי דין. חברי המועצה אף שוקלים לדרוש חשיפת העלויות.

בעיריית נתניה דוחים הטענות, מציינים כי עורכי הדין החיצונים מועסקים על-פי חוק ובמקרים מסוימים, וכי עלות העסקתם רחוקה מאוד מהמחירים בהם נקב ד"ר שריפי.

לטענת ד"ר שריפי, לאחרונה נתקלים עורכי דין מטעמו, יותר ויותר, בעורכי דין חיצוניים, בעלי משרדים פרטיים ואשר אינם עובדי עיריית נתניה, המייצגים את העירייה בהליכים שונים – "לרבות בהליכי השגה וערר בגין חיובי ארנונה, בדיונים בעניין תיקי תו"ב ועוד".
ד"ר שריפי טוען, במכתב ששלח למנכ"ל עיריית נתניה ולחברי מועצת העיר, כי "אין כל צורך ממשי בעורכי דין אלה". להערכת ד"ר שריפי עלותם לקופת העירייה מיליוני שקלים בשנה – חלקם לפי תעריף שעתי וחלקם מקבלים דמי טרחתם באחוזים מהגדלת חיובי הארנונה (או האגרות וההיטלים)".

מעיריית נתניה, כאמור, דחו הטענות. בתגובה נמסר, כי "השירות המשפטי בעיריית נתניה מבצע, כעניין של תפיסה, את מרבית העבודה המשפטית בעצמו. השירות המשפטי נעזר בשירותיהם של עורכי דין חיצוניים במספר תחומים מוגדרים וידועים: בתחום התכנון והבניה, שם גדל היקף העבודה באופן משמעותי בשנים האחרונות בעקבות תיקון 101 ובמקביל הצטמצם מספר עורכי הדין העוסקים בתחום זה בשירות המשפטי משניים לאחד. עובדה זו מחייבת הוצאת עבודה משפטית הקשורה בתכנון ובניה לעורכי דין חיצוניים, שכן אין שום דרך אחרת בה ניתן להשתלט על היקפי העבודה ההולכים וגדלים. מלבד תחום התכנון והבניה, נעזר השירות המשפטי בשירותם של עורכי דין חיצוניים רק במקרים של מומחיות, אז מתקיימות מפעם לפעם התייעצויות עם עורכי דין מומחים". באשר לסכומים בהם נקב ד"ר שריפי, הכחישו בעיריית נתניה סכומים אלה.

עוד ציינו בעיריית נתניה, כי "כל עבודת הגביה המשפטית מבוצעת מזה עשרות שנים על ידי משרדי עורכי דין חיצוניים, חלקם עוסקים רק בגביה (שכר טרחתם משולם רק ע"י החייבים) וחלקם עוסקים גם בהגדלת בסיס השומה בארנונה ובהיטלים".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן