דרוש חיזוק האמון בין הרווחה למטופלים

0
85

"אגף הרווחה בנתניה מהמובילים בארץ" – כך ציין מנכ"ל משרד הרווחה, יוסי סילמן, שביקר ביום חמישי בעיר נתניה. מטרת ביקורו, כך נמסר לנתניה און ליין-ksn, הייתה להביא בפני עובדי אגף הרווחה בעירייה את העשייה במשרד למען שירות מיטבי למטופלי מערכת הרווחה, ברמה המקומית והארצית.

 במפגש, שהתקיים במועדון הגימלאים "כלנית" ועובדי האגף, הועלתה סוגיית הוצאת ילדים לסידור חוץ ביתי וכן סדרי דין ועריכת תסקירים לבית המשפט ומענים הניתנים למען ילדים והוריהם בקהילה. בנוסף – התקיים דו שיח הנוגע להאשמות שהופנו כלפי העובדים הסוציאליים,  בעיקר מקרב פקידי הסעד לחוק הנוער המטפלים במציאת פתרונות חוץ ביתיים לילדים במצוקה.

 לדברי סילמן, הקהל הרחב "אינו מכיר לעומק את עבודת הקודש ותחושת השליחות המלווה את העובדים הסוציאליים בעבודתם. אנשים רבים מידי", ציין סילמן "אינם מודעים לחשיבה ולהשקעה הרבה הנעשית על ידי משרד הרווחה והעובדים הסוציאליים למען האוכלוסיות המוחלשות".  סילמן התייחס בדבריו לחוסר האמון הקיים, במקרים רבים, בין המטופלים למערכת הרווחה. "ללא ספק, יש לבדוק כיצד מצמצמים את הפער, בעיקר כדי שהרצון האמיתי למתן סיוע לפונה, לא יעלה על שרטון – על רקע כאמור תחושת חוסר האמון"

על דו -השיח הוסיפה מנהלת אגף הרווחה, תמר ישראלי: "העלינו בפניו את העשייה הרבה הנעשית באגף בנתניה ויחד אתה הצגנו את הקשיים בהם נתקלים עובדים סוציאליים בתהליך מתן השרות. אני חייבת להדגיש, כי קיימנו שיח מתוך מקום כנה של אכפתיות רבה ורצון לשפר. שמחתי לשמוע, וכמותי עובדי האגף, את דבריו של סילמן – לפיהם אגף הרווחה בנתניה הוא אחד מהאגפים המובילים בארץ וכי ניכרת גאוות יחידה ראויה בקרב העובדים באגף בנתניה".