דינמיקה של אהבה אלימה

0
181
יום עיון למניעת אלימות במשפחה. צילום באדיבות עיריית נתניה

יום העיון, שהתקיים במשותף לעירייה ולמשרד לשוויון מגדרי, יוזמת מינהל הרווחה בניהולה של רותי גור והיועצת למעמד האישה עו"ד אילנה גורן, היה פתוח לקהל הרחב והתקיים במרכז תרבות וקהילה ע"ש אריק איינשטיין בעיר ימים.

הכנס היווה את שיאן של פעילויות רבות שהתקיימו החודש בנתניה על רקע רצח 25 נשים בידי בני זוגן בשנה זו, ועל רקע מחאתם של ארגוני נשים שונים על היעדר תקציבים לטיפול ראוי באלימות נגד נשים ובקורבנותיה. יום העיון נפתח בהרצאתה המקצועית של ראש המחלקה למניעת אלימות במשפחה, רקפת וינגרט, והסתיים בהעלאת הצגת היחיד המרגשת, "סוף על הקטינו" של תאטרון יפו שלא הותירה עין יבשה באולם.

יועצת רה"ע למעמד האישה, עו"ד אילנה גורן, אמרה, כי "הנוכחות באולם רק הוכיחה עד כמה חשוב לקיים ימי עיון כאלה כדי להסביר, לקדם מודעות ולהציף את הנושא על סדר היום הציבורי. יש לקוות כי האומץ שהיה לשחקנית בהצגה לספר את סיפורה, האומץ של שכונה בן אור, שאף היא הופיעה בכנס בנתניה, כמו גם האומץ של אורנה ברי, המדענית הממשלתית הראשית לשעבר פורצת דרך בתחום ההיי-טק, סיפורה כאישה מוכה נחשף ביומן השבוע בחדשות, היווה אבן דרך לאחרים לספר את סיפורם ולהוות סוכני שינוי שיוכיחו עד כמה תופעה זו רחבה, ומחוצה מגזר, עדות ומצב סוציולוגיה אוטונומי, וכדומה לקמפיין מי טו יעמידו מראה מוזמנים של מקבלי ההחלטות".

ראש מינהל הרווחה רותי גור, הוסיפה: "תופעת האלימות במשפחה חוצה מגזרים, מעמדות ומאפיינים סוציודמוגרפים אחרים. היא יכולה להתרחש בכל מקום ולא רק בחצר האחורית של מדינת ישראל. מכאן גם חשובה המודעות לאותן נורות אדומות האמורות להידלק כאשר מתחילים סימניה הראשונים של התופעה".

במקרה של אלימות במשפחה ניתן לפנות למינהל הרווחה בעיריית נתניה בטל' 09-8608974.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן