ג'יין הלוי: היחס המחפיר בנתניה לבעלי חיים חייב להשתנות

5
361
ג'יין הלוי, יוני ג'ורנו, צעיר בעלי חיים,פרוות,נתניה שלנו
ג'יין הלוי ועו"ד יוני ג'ורנו - רשימת "נתניה שלנו". צילום קובי לחמיש

אין מאחוריה סוללה של יח"צנים, אבל גם אין חבר כנסת שיעז להתחמק ממנה. לא בכדי הכתיר בשנת 2013 המגזין פורבס את ג'יין הלוי, תושבת נתניה, כאחת מחמישים הנשים המשפיעות בישראל. רגע לפני שג'יין הלוי טסה לניו יורק, כאורחת הכבוד וכאחת הנואמות בכנס העולמי למען זכויות בעלי חיים, היא התפנתה לריאיון מקומי – על מצב בעלי החיים בנתניה ועל כוונתה לשנות זאת בעיר מגוריה, כי "המצב בנתניה מחפיר ומועצת העיר לא עושה מספיק למניעת המצב".

ג'יין הלוי: "כתושבת העיר נתניה, מפריעה לי מאוד המדיניות העירונית בכל הקשור לבעלי חיים. הרחובות מלאים בחתולים הזקוקים לסירוס ולעיקור, למרות שהמכלאה העירונית שופצה, המצב שם מבחינת בעלי החיים בכי רע, ונדמה כי האטימות העירונית שוברת שיאים. אין הבנה אמיתית בחשיבות בעלי החיים למרקם האקולוגי ולתרומתם לחברה ולטבע"

ג'יין הלוי משמשת כמייסדת וכיו"ר הקואליציה הבינלאומית נגד סחר בפרוות – ארגון המאגד תחתיו 70 ארגונים הפועלים בעשרות מדינות. פול מקרטני, בריז'יט ברדו, הדלהי לאמה וכמעט כל שחקני הוליווד, השתתפו והביעו תמיכה גלויה במחאה העולמית אותה היא מובילה.

כעת, מכוונת ג'יין הלוי, שמקדמת בכנסת חוק איסור שימוש בפרוות, לאחר שרשמה במהלך 15 השנים האחרונות ניצחונות על מרבית חברות האופנה המובילות בארץ ובחו"ל, שהפסיקו להשתמש בפרוות, לרמה המוניציפאלית – כמועמדת רשימת "נתניה שלנו" בראשות עו"ד יוני ג'ורנו למועצת העיר.

"כתושבת העיר נתניה, מפריעה לי מאוד המדיניות העירונית בכל הקשור לבעלי חיים. הרחובות מלאים בחתולים הזקוקים לסירוס ולעיקור, למרות שהמכלאה העירונית שופצה, המצב שם מבחינת בעלי החיים בכי רע, ונדמה כי האטימות העירונית שוברת שיאים. אין הבנה אמיתית בחשיבות בעלי החיים למרקם האקולוגי ולתרומתם לחברה ולטבע", היא אומרת.

ג'יין הלוי גדלה בצרפת. לישראל עלתה בגיל 17. אהבתה לבעלי חיים היא מילדות – עוד בצרפת השתתפה ג'יין הילדה בהפגנות שיזמה בריז'יט בארדו, שסימנה אותה כבר אז.

מה גרם לך לעצור את קצב החיים ולהקדיש זמן רב כל-כך במאבק לשיפור חייהם של בעלי החיים ולאיסור מכירת פרוות – מאבק בינלאומי אותו את מובילה ובהצלחה?

"יום אחד ראיתי סרטון וידאו שצולם בסין בו נראה רקון מופשט מעורו בעודו בחיים. זה טלטל אותי. מבחינתי זה היה רגע מכונן. בשנת 2006 הצלחתי, כחלק מהמאבק הציבורי לשכנע את חברת קסטרו לוותר על מכירת פרוות בכל סניפיה. בעקבות קסטרו הצטרפו עוד ועוד חברות אופנה ישראליות. עם הקמת הקואליציה הבינלאומית, המאבק הפך לבינלאומי ויותר ויותר פרלמנטים ברחבי העולם מגבילים ומחוקקים חוקים".

 

מדוע החלטת להתמודד ברשימת "נתניה שלנו" בראשות יוני ג'ורנו למועצת העיר נתניה?

"כתושבת נתניה אני מתכוונת להילחם על אמונתי. המצב כיום קטסטרופלי. מדובר במשבר הומני של ממש. התקציבים שמקצה עיריית נתניה הם בגדר בדיחה עצובה וכוח האדם ממש לא מספיק. זה לא רק עניין של חמלה, זה גם עניין של שמירה על המרקם האקולוגי. ברגע שישבתי עם יו"ר "נתניה שלנו",  יוני ג'ורנו, ראיתי בעיניים שלו את החמלה, אותה החמלה שאני מחפשת בבני אדם. במצע שלנו פרק שלם המתייחס לעיקור חתולים, לנושא הכלבייה העירונית. כבר יצאנו לסיור במקום. אני אשמש הפה של בעלי החיים במועצת העיר. כמובן, שגם נושא איכות החיים והירוק מטריד אותי רבות. נתניה לא משופעת בריאות ירוקות ואותן יש לפתח הרבה יותר מהנעשה היום. אני מעדיפה פחות בטון והרבה יותר ירוק בעיניים, ועיר שהיא יותר חומלת לבעלי החיים".

כתבות נוספות על נתניה שלנו בראשות יוני ג'ורנו

ג'ורנו: נפעל במועצה למתן מעטפת חינוך מלאה בנתניה

 

 

 

5 תגובות

  1. סדר עדיפות נכון. קודם להסדיר את היחס והטיפול בבעלי החיים, אחר כך הסביבה. ואז החלשים בחברה. שיהנו משני הקודמים.

  2. יישר כוח ג'יין. את הקול של אלה שלא יכולים להשמיע את קולם. מצב בעה"ח בנתניה בכי רע!!! רעב,צמא,מחלות,גורים ללא סוף…
    תמשיכי בפעילות המבורכת והחשובה שלך

  3. סוף כל סוף מישהו משמיע את האמת, גם אם היא לא יפה בלשון עדינה. המצב הוא מזעזע, לא מבינה איך בעיר של יותר ממאתיים אלף תושבים יש אדישות נוראית, איך העירייה לא רואה? מה, נציגי העירייה חיים ומסתובבים בנתניה אחרת?

  4. חשוב מאוד. חבל שאין עוד כמה אנשים בעלי נשמה ולב שמבינים את המצב הבלתי נסבל של היחס להולכי על ארבע. די ללסמוך על אנשים טובים שיעשו את עבודת העירייה

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן