גורמים במל"ג: מכללת אורט הרמלין להנדסה בנתניה תיסגר

1
144
צילום fotolia

המועצה להשכלה גבוהה נימקה זאת בטענה כי הרמה האקדמית נמוכה; ברשת אורט דוחים הטענות, מכנים טענות המל"ג "קשקוש" ונערכים להגשת בג"ץ

————–

המועצה להשכלה גבוהה החליטה בצעד חריג לסגור את מכללת אורט הרמלין להנדסה בנתניה בסוף הסימסטר הנוכחי – עוד מספר שבועות. ברשת אורט דוחים את הטענות ובאורט הרמלין טוענים ש"הכל קשקוש".  עם היוודע הדבר החלו במכללת אורט הרמלין לפעול להגשת בג"ץ ובנוסף פועלים אנשי אורט במישורים נוספים על מנת למנוע את סגירת המכללה.

לטענת המועצה להשכלה גבוהה הסיבות שהביאו להחלטה זו הן רמה אקדמית נמוכה, חוסר יכולת אורט הרמלין ליציבות כלכלית והישענות על רשת אורט ישראל.

מכללת אורט הרמלין להנדסה הוקמה לפני כארבע שנים ולומדים בה 300 תלמידים. החלטת המועצה להשכלה גבוהה תביא לסגירתה. לעומתה מכללת אורט הרמלין להנדסאים – הוותיקה מבין השתיים, תמשיך לפעול.

מאורט הרמלין נמסר לנתניה און ליין – ksn בתגובה, כי "שר החינוך היוצא, הרב פירון, הכריז כי המכללה האקדמית להנדסה לא תיפגע. בהיעדר שר חינוך, אשר מתוקף תפקידו הוא מכהן כיו"ר המל"ג, המל"ג מנסה לבצע מחטף מכוער בדמות ניסיון למנוע תואר אקדמי מוכר מתלמידי המכללה. חשוב להדגיש, כי החלטה רשמית של המל"ג טרם נתקבלה וההדלפות חסרות האחריות הללו נועדו אך ורק לפגוע במאות הסטודנטים במכללה ובעשרות עובדיה. הדלפות אלה בעת הזו אינן מקריות – המכללה עומדת להגיש בג"צ כנגד מהלכי המל"ג, והמחטף שהאחרונה מבצעת בהיעדר שר חינוך בישראל. חמור מכך, ההדלפה חסרת האחריות של המל"ג מתרחשת בעת שדיונים בין המוסד ובין המל"ג עדיין מתקיימים ושום הכרעה לא ניתנה בנושא. כתבה שכזו מטרתה להשפיע על מקבלי ההחלטות, לפגוע במוניטין המכללה ולפגוע במאות תלמידיה".

באשר לטענות שהעלתה המועצה להשכלה גבוהה, נמסר מאורט הרמלין, כי "חוסר נאותות אקדמית – זו אמירה חסרת שחר, מכוערת וחסרת אחריות. תכניות הלימודים במכללה האקדמית להנדסה אורט הרמלין נקבעו על ידי בכירי הפקולטות להנדסה מן הטכניון. סגל ההוראה מורכב מבכירי המרצים מן הטכניון, ראשי מחלקות בכירים שהכשירו אלפי מהנדסים לאורך השנים. יתרה מזאת, אורט מצרה על האמירה הזו של המל"ג וקוראת להקמת ועדת בדיקה בלתי תלויה, בראשות שופט עליון או חתן פרס נובל, שיבדקו את הנאותות האקדמית של המכללה. הבדיקה שנערכה לאחרונה נעשתה על ידי ועדה שמינתה המל"ג – ועדה שמסקנותיה נקבעו עוד בטרם התכנסה. אי איתנות פיננסית – קשקוש! המכללה האקדמית להנדסה אינה מתוקצבת על ידי המל"ג אלא על ידי רשת אורט. אורט דואגת ליציבות הפיננסית של המכללה ולא על ידי כספי ציבור, כמו במוסדות אחרים אלא ממקורותיה ומתורמיה. אם המל"ג תמנע תקצוב ממוסדות אקדמיים אחרים, גם הם לא יהיו איתנים פיננסית. כך שהאמירה של המל"ג היא פשוט קשקוש חסר אחריות. מעורבות אורט – אכן, אורט הקימה את המכללה לרווחת מדינת ישראל. המכללה מתנהלת בצורה עצמאית לחלוטין כחברה לתועלת הציבור באמצעות מוסדות מנהלים כמקובל. אורט אינה מעורבת בקבלת החלטות אקדמיות. האם זה פשע ? יתרה מזאת, חברי המוסדות המנהלים של המכללה הם אנשי ציבור ראויים ואיכותיים שמשקיעים מזמנם בהתנדבות לקידום החינוך הטכנולוגי בישראל".

מרשת אורט ישראל נמסר, כי "אורט הרמלין הינה מכללה עצמאית המנוהלת על ידי הוועד המנהל וחבר הנאמנים ובראשות נשיא המכללה פרופ' גדי גולן. בית הספר להנדסאים נימצא בניהולה של רשת אורט מאות רבות של סטודנטים לומדים במסגרתו והוא ידוע באיכות עשייתו ובאיכות בוגריו. אורט ישראל מרחיבה עשייתה בתחומי ההנדסאים בכל הארץ ואמורים הדברים גם במכללת הרמלין להנדסאים".

מ"מ ראה"ע והממונה על תחום החינוך בעיריית נתניה, ד"ר אביטל לאופר, מסרה לנתניה און ליין – ksn, בעקבות החלטת המל"ג, כי "מכללת אורט הרמלין היא מכללה פרטית השייכת לרשת אורט. עיריית נתניה מצרה על סגירתה של כל מכללה ללימודים גבוהים. יש לציין, כי נסגרה רק המכללה להנדסה שהוקמה לפני ארבע שנים ואילו מכללת אורט הרמלין להנדסאים שהיא מכללה ותיקה ומבוססת בעיר ממשיכה כרגיל ואנו מאחלים לה המשך הצלחה".

תגובה 1

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן