גבייה להיטל אבטחה כן – שמירה בפועל לא ממש

0
206
ארנק מס הכנסה כסף רשות המסים
צילום fotolia

בשבוע האחרון הגיעו לתושבי קדימה- צורן בקשות לתשלום המיסים החודשיים. בבקשות לתשלום התבקשו התושבים לשלם תשלום עבור היטל שמירה לחודשים מאי-יוני, זאת למרות שהטענה היא שלא הופעלו שירותי שמירה בחודשים אלה, בהתאם להיטל השמירה.

חבר המועצה תומר יעקב פנה ליועץ המשפטי של המועצה וביקש לברר מדוע חויבו התושבים בהיטל שמירה רטרואקטיבי – למרות שבפועל לא בוצעו לכאורה פעולות השמירה, אשר נקבעו בהתאם להיטל.

בפנייתו טען יעקב, כי בחודשים מאי ויוני לא בוצעו שירותי שמירה אשר מקורם בכספי ההיטל. לדבריו, בהתאם לחוק העזר חובה היה להפעיל את שירותי השמירה בתוך פרק זמן שלא יעלה על 30 יום. אולם, חלפו כמעט שלושה חודשים מאז ההחלטה ושירותי השמירה ביישוב טרם הופעלו. יעקב ביקש את התייחסותו של היועץ המשפטי של המועצה לסוגיה ולחוקיות הגביה.

בתגובה מסר לו מנכ"ל המועצה, כי "שירותי השמירה הממומנים מההיטל אכן מופעלים כגון מוקד וסיירים. המועצה עומדת בניסוח של חוק העזר והחיוב הוא כדין".

יעקב מבחינתו לא הסתפק בתשובתו של המנכ"ל ומסר לעיתון השרון שלי, כי בניגוד לתשובת המנכ"ל מוקד תמיד פעל, עוד בטרם היטל השמירה, וכן הסיורים שמתבצעים בשעות הבוקר לא שייכים להיטל השמירה, אלא לאבטחת מוסדות חינוך. יעקב הוסיף, כי כ-6000 בתי אב התבקשו לשלם רטרואקטיבית 400 אלף שקלים, אולם על פי תחשיב שביצע, מוקדן לילה שפעל עוד לפני מהווה רק כ-7% מתוך כל סל השירותים.

יעקב הוסיף, כי השירותים אשר נכללים במרכיב ההיטל הובהרו על ידי חזי רז, מנהל אגף חירום וביטחון ברשויות המקומיות. בין השירותים הכלולים בהיטל שתי ניידות סיור, שישה סיירים מחברת אבטחה אזרחית, ארבעה שומרים ומוקד לילה. אולם "אף לא אחד מן השירותים המופיעים במסמך – לא בוצע למעט, לעניות דעתי, מוקדן במשמרת לילה אשר היה קיים גם בעבר וללא קשר להיטל השמירה", ציין.

את תגובת המועצה לא ניתן היה להשיג עד לרגע פרסום הכתבה.

חבר מועצת קדימה - צורן, תומר יעקב
חבר מועצת קדימה – צורן, תומר יעקב

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן