גאווה – תלמידות שרת בגמר תחרות יוקרתית

0
263
נויה פרקר ואוראל איטח. צילום באדיבות עיריית נתניה

נויה פרקר ואוראל איטח, תלמידות כיתה יב' בבית הספר "שרת" העפילו לשלב הגמר של תחרות "מדענים ומפתחים צעירים בישראל " 2019. שלב הגמר ייערך בחודש מרץ בכנסת, במעמד כבוד נשיא המדינה, מר רובי ריבלין ונבחרי ציבור נוספים.

נויה ואוראל נבחרו מבין אלפי תלמידים שהגישו את מועמדותם לתחרות ולאחר שעברו שלבי מיון מפרכים במוזיאון המדע בירושלים, בו הציגו את מחקריהן בפני חבר השופטים ומומחים בתחומים השונים.

תחרות מדענים ומפתחים צעירים בישראל היא תחרות ארצית המתקיימת כל שנה כחלק מאירועי שבוע המדע הלאומי, החל בסמוך ליום הולדתו של אלברט איינשטיין.

התחרות מציגה את מיטב ההישגים המדעיים והטכנולוגיים של צעירים מישראל ומתחרים בה פרויקטים מחקריים והנדסיים שבוצעו במהלך השנה האחרונה ע"י תלמידים מכל רחבי הארץ במסגרות שונות: עבודות גמר לבגרות, פרויקטי גמר טכנולוגיים ופרויקטים אישיים שונים.

התחרות היא חלק מתוכניות המחקר והפיתוח של האיחוד האירופי לעידוד הקשר ושיתוף הפעולה בין מדענים צעירים באירופה ושל תחרות יוקרתית המתנהלת בחסות אינטל. הזוכים בתחרות הארצית מייצגים את ישראל בתחרויות בינלאומיות למדענים צעירים באירופה ובארצות הברית וזוכים במלגות לימודים במוסדות להשכלה גבוהה בישראל.

עבודת המחקר של נויה פרקר עוסקת בנשים פורצות דרך בגטו ורשה בין השנים 1939 – 1943. המחקר מאיר נשים פורצות דרך שמקומן נעדר באופן יחסי מההיסטוריוגרפיה של זיכרון השואה. נשים אלו נטלו יוזמות שונות בתקופת קיומו של הגטו תוך סיכון מתמיד של חייהם והצילו עשרות ומאות בזכות המפעלים שהקימו ובכך ניפצו את תקרת הזכוכית.

אוראל איטח, תלמידת המגמה המדעית הנדסית של בית הספר עלתה לתחרות הגמר עם הפרויקט "באר מים חיים על מאגר מים מזוהם". אוראל מפתחת פילטר המבוסס על גרעין האבוקדו לסינון חיידקים מתוך מאגר מים מזוהם. הפילטר ממוקם בתחתית באר היושבת על המאגר המזוהם ומפיקה מים ראויים לשימוש ושתיה. המערכת משתמשת באנרגיות טבעיות כמו חוק הציפה לביצוע פעולות הסינון, כאשר תהליך המחקר של פיתוח הפילטר נעשה בשיתוף פעולה עם פרופ' רוברט ארמון מהפקולטה להנדסה אזרחית סביבתית בטכניון.

שתי התלמידות לומדות במגמות ייחודיות הפועלות בבית הספר שרת – מגמת מחקר ומגמת מדעי ההנדסה שבהן תלמידים חוקרים וכותבים בשיתוף פעולה עם חוקרים מהאקדמיה עבודות מחקר במספר רב של תחומים, החל ממדעי הרוח והחברה וכלה בעבודות העוסקות בתחומי המדעים המדויקים והרפואה.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן