בת 18 תובעת מאביה: אפשר לי לראות את אחיי

6
151

בית המשפט לענייני משפחה בתל אביב יאלץ לפסוק בתביעה שהגישה צעירה בת 18.5 תושבת האזור, נגד אביה המתגורר באזור אחר. מהתביעה עולה כי האב ,בין השאר, אסר על הנערה להתראות עם שני אחיה ואף הקים, לכאורה, פינת זיכרון לזכרה, בעודה בחיים.

עו"ד שני ליבמן. צילום דניאל בראון
עו"ד שני ליבמן. צילום דניאל בראון

בתביעה שהוגשה באמצעות עו"ד שני ליבמן תובעת הצעירה מאביה, שיאפשר לה להתראות עם אחיה הקטנים, שנולדו לאב מנישואיו השניים – עימם הוא אוסר עליה, לטענתה, להתרועע.
בתביעה נטען כי האב והוריו הקימו לנערה פינת זיכרון בביתם  וזאת, ככל הנראה, במטרה לשכנע את אחיה הקטנים לשכוח מקיומה.

לדברי עו"ד שני ליבמן, יחסי האב והבת ידעו עליות ומורדות לאורך השנים. מיד לאחר גירושיו מאשתו הראשונה, אמה של הנערה, הוא ניתק – כך נטען – את הקשרים עם בתו, והתנכר לה במשך מספר שנים. במהלך אותן שנים הכיר אישה שנייה ולשניים נולדו ילדים. משהגיעה הבת לתיכון, חידש את האב את הקשר עמה וקשריה עם אחיה התהדקו עד מאד.

לדברי עו"ד ליבמן, לאחרונה, משהגיעה הנערה לגיל 18, החליט האב לסלקה מהבית, והוא אינו מתיר לה להתראות עם אחיה. שהגיעה בביקור האחרון הצעירה לבית סביה, הוריו של האב, גילתה לתדהמתה פינה המוקדשת לה בביתם, ובה תמונתה, זר פרחים ונרות זיכרון.

הצעירה, כך נטען, הוכתה בהלם, ושאלה את סבה וסבתה מדוע הקימו פינה שכזו, אך תשובתם המבולבלת והנבוכה, נכתה בפנייה לבית המשפט, לא הותירה בליבה ספק, כי מדובר בפינת זיכרון לכל דבר ועניין.

הצעירה, כאמור, פנתה לעו"ד שני ליבמן, שהגישה בשמה תביעה דחופה לבית המשפט למשפחה, על מנת שיורה לאפשר לנערה להתראות עם שני אחיה הקטנים.

6 תגובות

  1. אני לא מכיר את פרטי המקרה. ככל הנראה האיש כועס על בתו הבגירה, לא הילדה, שכנראה בחרה בדרך חיים מאוד הפוכה משלו. אולי נדמיין שהוא חושש לחינוך שלהם? אולי היא אנרכיסטית פנקיסטית אתיאיסטית והוא מנסה לחנך אותם לתורה מצוות ומעשים טובים? מותר לו כאב להרחיק אותה מילדיו מנישואיו השניים. זה המקרה הקלאסי עליו דיברתי, בתי משפט יכפו בעתיד הרבה על הורים את מה שילדיהם רוצים. מלחמת ילדים בהורים בחסות בתי המשפט. לא כבוד להורים ובטח לא ציוט. אגב, כשאדם עושה מעשה קיצוני כמו שעשה האב עם פינת זיכרון, בטוח חייבת להיות לו סיבה לכך. לא מצאתי במאמר את טענת האב. בטוח עשתה לו משהו קשה.

  2. גם להשתמד ולהתנצר זה מעשה מטורף לחלוטין. אולי זה המקרה? יהודים דתיים לא מעטים רואים המרת דת כסוג של מוות. מעין כרת. אולי הוא חושש להשפעות שליליות על ילדיו מנישואים שניים? אולי גם אמם של הילדים מתנגדת לקשר מזיק עם משומדת? מה את יודעת רבקה!

  3. דניאל, זה לא משנה מה המקרה – קשר בין אחים לא מפרידים! אחים זה לנצח לכן צריך לעשות הכל כדי שיהיה את הקשר הכי טוב שאפשר! מצדיקה את הנערה!

  4. האב והבת צריכים בורר ומגשר ולא שופט. ערכי המשפחה נצחיים, לא פוטרים את הבעיות המשפחתיות מול שופט. גם אם האב טועה (ונניח שהבת לא המירה את דתה) עדיין, פניה לבית משפט על מנת ששופט יביא "שלום" בהכרעה משפטית זה חציית כל הגבולות האפשריים. הגברת עם כל כוונותיה הטובות הרסה סופית את המשפחה. לא יהיה ניתן לאכוף על אנשים לאהוב.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן