ברית ערים לאיכות חיים וסביבה

0
159
חתימה על ברית ערים לאיכות חיים וסביבה. צילום באדיבות עיריית נתניה

עיריית נתניה חתמה על תכנית "ברית ערים לאיכות חיים וסביבה של פורום ה-15 (פורום הערים העצמאיות בישראל). לעיריית נתניה הצטרפו רשויות נוספות אשר במסגרת התכנית התחייבו לשורה ארוכה של צעדים שמטרתן לקדם עירוניות, קיימות ואיכות סביבה בששה תחומי פעילות: אנרגיה ובנייה ירוקה, תחבורה בעיר, פסולת וצריכה, המרחב העירוני, ניהול בר-קיימא של העירייה וכן חיזוק הקהילה והכלכלה המקומית והנעת שינוי בקרב התושבים.

מעיריית נתניה נמסר, כי התכנית, שהינה המשך ישיר של אמנת האקלים לצמצום בפליטות גזי חממה ומזהמי אוויר של פורום ה-15 עליה חתומה עיריית נתניה משנת 2008, מבוססת על חזון הקיימות העירונית – קידום איכות החיים והסביבה בעיר, באופן שעונה על צורכי ההווה, בלי לפגוע ביכולתם של הדורות הבאים לספק את צרכיהם. מטרת התכנית היא להציב סטנדרט אחיד לקידום קיימות עירונית, ולמקם את ערי ישראל בשורה אחת עם הערים המובילות בעולם בתחום זה.

התכנית תספק לרשויות כלים אופרטיביים להתמודדות עם מגוון האתגרים הסביבתיים, החברתיים והכלכליים שמציבות בפניהן מגמות גידול האוכלוסייה, העלייה בצפיפות, בגודש ובזיהום האוויר. התכנית תתרום לטיפוח עירוניות חיה ומשגשגת, שתעצים את הקהילה העירונית ותעודד את התושבים לצאת לרחובות ולגנים, להיפגש אלו עם אלו וליהנות מחיי פנאי איכותיים בעיר.

עוד נמסר מעיריית נתניה, כי כחלק ממימוש התכנית וכפי שנעשה כיום תמשיך עיריית נתניה לקדם מדיניות של התייעלות אנרגטית במתקני העירייה, הטמעת בנייה ירוקה במבנים בעיר, הפחתת השימוש ברכב פרטי בעיר ועידוד השימוש באמצעי תחבורה ברי-קיימא, צמצום פסולת, עידוד צריכה מקומית, אימוץ עקרונות של תכנון בר-קיימא במרחב העירוני וחיזוק הכלכלה המקומית.

כמו כן תמשיך העירייה לקדם מגוון פרויקטים, כגון נטיעת עצים והצללת המרחב הציבורי, שימור וטיפוח הטבע העירוני, יצירת גינות קהילתיות, ייעול השימוש במים וניהול מי הנגר בעיר, סלילת שבילי אופניים, הפקת שווקי יד שנייה, הקמת פלטפורמות עירוניות לשיתוף ושימוש חוזר בחפצים, ייצור אנרגיה בעיר ועוד.

התכנית שמה דגש בין היתר על הטמעת שיקולי סביבה וקיימות בעבודת העירייה כפי שנעשה כיום וכן פעולות נוספות כגון שדרוג צי הרכב בהדרגה לכלי רכב מעוטי זיהום, ניהול מבני העירייה תוך חשיבה סביבתית ועוד. התכנית כוללת גם שיתוף התושבים בפעילות העירונית ובתהליכי קבלת החלטות.

בטקס על חתימת האמנה נכחה סגנית ראש העיר, עו"ד שירי חגואל, אשר מסרה, כי "אנו נמשיך לקדם אג'נדות ירוקות אשר תורמות לחיזוק המרחב העירוני, העצמת הקהילה בעיר, הקטנת טביעת הרגל האקולוגית של העיר ושיפור החוסן העירוני".

עו"ד איתן אטיה, מנכ"ל פורום ה-15, ציין: "בישראל, בה למעלה מ-90% מהאוכלוסייה מתגוררת ביישובים עירוניים, הערים עומדות בחזית ההתמודדות עם האתגרים החברתיים, הסביבתיים והכלכליים. אתגרים אלה רק ילכו ויתגברו עם הגידול חסר התקדים באוכלוסיית ישראל, שצפויה להכפיל את עצמה ב-30 שנים הקרובות. לאור זאת, מוטלת על ראשי הערים ומנהלי המנגנון העירוני החובה לפעול ביעילות ובאחריות למען שיפור איכות החיים ואיכות סביבת המגורים של התושבים. זהו החזון של תכנית ברית ערים לאיכות חיים וסביבה של פורום ה-15".

ראשי הערים שחתמו על התכנית – יו"ר פורום ה-15 וראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי, ראש עיריית חיפה יונה יהב, ראש עיריית ראשל"צ דב צור, ראש עיריית פ"ת צביקה ברוורמן, ראש עיריית אשדוד יחיאל לסרי, סגנית ראש עיריית נתניה שירי חגואל, ראש עיריית חולון מוטי ששון, ראש עיריית ר"ג ישראל זינגר, ראש עיריית הרצליה משה פדלון, ראש עיריית כפ"ס צביקה צרפתי, ראש עיריית חדרה צביקה גנדלמן, ראש עיריית רעננה איתן גינזבורג, ראש עיריית גבעתיים רן קוניק, ראש עיריית אשקלון תומר גלאם, נציגת ראש עיריית באר שבע רונית איבגי ונציגת ראש עיריית רחובות יערה ספיר.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן