בראשית היה חלום

0
109
הסופרת הילה ארוון

לפני כחמש שנים התעוררה הילה ארוון מחלום שנראה לה מוחשי מאוד. ובחלומה, שיחה טעונה וסוערת בין יורשת צעירה לבין נער המשרת בביתה, שקיווה שהיא תחזיר לו אהבה. שיחה בסגנון של הית'קליף וקאתי ("אנקת גבהים" של אמילי ברונטה), בחלק ההוא של הספר, היא מבהירה לו שיש ביניהם הבדלי מעמדות ואין להם סיכוי, כי היא מצאה בחור עשיר ומיוחס יותר ממנו – רק שהסצנה אליה נקלעה בחלום הייתה ממוקמת במתבן בישוב ארצישראלי, איפשהו בסוף ימי העלייה השנייה ולא בשדות הבור, שבחבל יורקשייר הקודר והערפילי.

"החלום הותיר בי רושם עז", מספרת הילה. "הרגשתי כאילו הייתי ממש נוכחת בשיחה. החלום הזה רדף אותי עוד ימים רבים. תוסיפי על זה בית נטוש מהתקופה העות'מנית בדרכי לעכו, ותגלי שביחד הם הפכו לרעיון של הספר "סודות באחוזת השושנים", היא מסבירה.

מי את, בעצם, הילה?

"אני נשואה + ארבעה, עם תואר בהיסטוריה וגיאוגרפיה. חובבת עתיקות ובתים ישנים ותושבת נתניה. עכשיו את מבינה מאיפה הרעיון לספר? כותבת מילדות למגירה. הראש היה תמיד מלא רעיונות ודיאלוגים, והמילים זרמו להן אל הדפים. רק מה, לא עשיתי עם זה כלום. התחתנתי, ילדתי, עבדתי… שגרה. ופתאום, לפני חמש שנים יצאנו לרילוקיישן וזה פינה לי זמן להשראה ולכתיבה. הפעם החלטתי, אני מוציאה את הספר לאור!", מחייכת.

ספרי על הספר, על קצה המזלג.

"מדובר ברומן-מותחן שבמרכז העלילה שלו, עומד בית נושן מתקופת המייסדים של נס –ציונה, שאוצר בתוכו סודות אפלים. עלילת הספר נפתחת בימי עבר בפשע נתעב, המתרחש בעמק השושנים, באזור נס-ציונה, בין הפרדסים המכתרים אחוזה נטושה. כעבור עשרות שנים יאבקו שניים על חלקת אדמה זו – איל נדל"ן מחושב וקר רוח, המבקש להרוס את האחוזה ולהקים שם מגדלי יוקרה, ומנגד, מומחית לישוב הארצישראלי, המבקשת להציל את האחוזה מגורלה העגום. יומן נושן חושף את עברה המפואר של האחוזה ואת סודותיה האפלים ומסבך את כל המעורבים בתככים".

בחרת להוציא את הספר דרך אתר הד-סטארט, באמצעות מימון המונים, מדוע?

"נכון, כרגע אני בשלבי הוצאתו לאור וממש בקרוב הוא יודפס. מכוון שאני מוציאה אותו בהוצאה פרטית, מכל מיני סיבות, ההוצאות מרובות וכולן נופלות עליי. לשם מימון הספר, מצאתי אתר נהדר שמסייע ליוצרים בראשית דרכם על-ידי מימון המונים.

איך זה עובד?

"אנשים קונים את הספר שלי דרך האתר ומשקיעים בפרויקט. אם אני מצליחה לאסוף את כל המימון עד לתאריך היעד, הם מחויבים באשראי ומקבלים בתמורה את הספר. לא הצלחתי, אף אחד לא מחויב. פשוט וקל. אני אופטימית שאצליח להשיג את מלוא המימון".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן