בעלי "קניון פולג" זוכו מהפעלתו ללא רשיון עסק

0
292
ד
עורך הדין ד"ר ניסן שריפי. צילום דורון זכריה

בית המשפט לעניינים מקומיים בנתניה, זיכה, ביום ראשון השבוע מחמת הספק את בעלי קניון פולג ומנהלו, בכך שניהלו את הקניון ללא רישיון – עסק זוכו היום (א') מחמת הספק.

עיריית נתניה הגישה נגד אברהם תשובה, אברהם עזרא ויצחק אסיאס, כולם אנשי עסקים ומנהלים מוכרים בסקטור העסקי, כתב אישום בו טענה, כי "מאז 7/11/2011 לפחות עוסקים הנאשמים בעסק מסוג ניהול קניון – קניון פולג ללא רישיון עסק".

הנאשמים כפרו באישומים שיוחסו להם. פרקליטם, ד"ר ניסן שריפי, טען במהלך הדיונים, כי כי אין הגדרה מדויקת למושג "קניון" בדיני רישוי עסקים. לפיכך יש לפרש מושג זה בצמצום, שכן נאשם זכאי לדעת במדויק מה האישום כנגדו ובפני מה עליו להתגונן.

שופט בית המשפט לעניינים מקומיים בנתניה, אריאל ברגנר, קיבל את טיעוניו של ד"ר שריפי וזיכה היום את הנאשמים מחמת הספק. בהחלטתו קבע, כי "לא ניתן לדעתי להגיש כתבי אישום כנגד הנאשמים כאשר המעשה המיוחס להם אינו ברור בצורה מפורשת ולא ברור איזו עבירה עברו".

עורכי דין בתחום הבניה ורישוי עסקים מסרו בעקבות ההחלטה, כי מדובר בפסק דין תקדימי לכל הקניונים בארץ וכעת לא ניתן יהיה להרשיע את מנהלי ובעלי הקניונים בהפעלתם ללא רישיון עסק.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן