בית ינאי: המסעדה תהרס ובעליה יפוצו

0
432
צילום איציק בן שושן

מסעדת הדגים בחוף בית ינאי, הסמוכה לנתניה, הפכה בעשרות השנים האחרונות לחלק בלתי נפרד מהחוף. בעליה, אמציה וגרייס עמפלי, ניהלו את המסעדה כשבמקביל התנהל נגדם מאבק משפטי בטענה, כי המסעדה הוקמה ללא היתרי בניה ופעלה ללא רישיון עסק.

במהלך השנים הגיעו בני הזוג להסכם עם מועצת עמק חפר ורשות הטבע והגנים, על פיו המסעדה תיהרס ומסעדה חדשה תבנה במקומה במרחק 100 מטרים צפונית, אולם הדבר לא בוצע בשל מחלוקות שהתגלעו בין הרשויות.

במקביל ננקטו צעדים נגד המסעדה, על מנת להרוס אותה, בטענה, כאמור, כי נבנתה ללא היתרי בנייה ופועלת ללא רישיון עסק. גם הפעם נחתם הסכם שהמסעדה תהרס ובמקומה תוקם מסעדה חדשה. אולם שוב לא התקיים ההסכם. מסעדה חדשה לא הוקמה, אולם צו הריסה למסעדה הישנה הוצא.

בני הזוג עמפלי תבעו את המדינה בדרישה לקיים את ההסכמים שנעשו. בית המשפט המחוזי קיבל את טענתם, אולם מנהל מקרקעי ישראל הגיש נגדם תביעת פינוי. בתביעה דרשו נציגי מנהל מבני הזוג דמי שימוש.

המקרה הגיע לבית המשפט העליון, אשר שלח את הצדדים לנסות להגיע לפשרה. השבוע קיבלו שופטי בית המשפט העליון את הפשרה שנעשתה בין הצדדים, על פיה, המסעדה תפונה עד לתאריך 31.12.15. מנגד מנהל מקרקעי ישראל ורשות הטבע והגנים ישלמו לבני הזוג עמפלי סך 720 אלף שקלים, תוך 30 ימים מיום פינוי המסעדה.

בהחלטתם קבעו שופטי בית המשפט העליון, חנן מלצר, נעם סולבר ואורי שוהם, כי אם בני הזוג עמפלי לא יפנו את המסעדה עד לתאריך המוסכם, תהיה המדינה רשאית להרוס את המבנה ואת כל מה שיוותר בו. "במקרה כזה יהיו המנהל והרשות לשמירת הטבע והגנים פטורים אף הם מהתשלום הנזכר שלעיל" ציינו השופטים.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן