בית המשפט העליון: אבוטבול ישאר במעצר

0
127
בתמונה: פטיש בו נוהגים להשתמש שופטים - המייצג החלטת בית משפט
צילום fotolia

שופט בית המשפט העליון, אורי שוהם, דן, ביום ראשון השבוע, בבקשת המשטרה להאריך את מעצרו של אסי אבוטבול בעשרה ימים נוספים.

בשבוע שעבר שחרר בית משפט השלום בראשון לציון את אסי אבוטבול ממעצרו, זאת לאחר שנעצר בחשד למעורבות ברצח עו"ד יורם חכם ומשה הדס. בבקשה להארכת מעצרו ייחסה לו המשטרה מעורבות ברצח נוסף של ארתור רוזן, בשנת 1999.

בעקבות ההחלטה לשחרר את אבוטבול הגישה המשטרה בקשה לעיכוב השחרור וחזרתו של אבוטבול לתאו בבית הסוהר, והודיעה, כי תגיש ערעור על כך לבית המשפט המחוזי. ביום שישי הגישה המשטרה לבית המשפט מחוי מרכז ערעור על ההחלטה לשחרר את אבוטבול ממעצר.

בערעור, שהוגש, חשפה המשטרה לראשונה את "אתרוג" – המדובב שהופעל במהלך החקירה. עוד חשפה המשטרה, כי מזה כשנה וחצי התנהלה חקירה סמויה בפרשת רציחות עו"ד יורם חכם ומשה הדס. במהלך החקירה הפעילה המשטרה עד, שמטרתו היתה לאסוף ראיות בפרשות אלה. העד, שכונה "אתרוג" הופעל כמדובב. לטענת המשטרה, אסף "אתרוג" במהלך הפעלתו שורה של ראיות הקושרות את אבוטבול לשני תיקי הרצח – עו"ד יורם חכם ומשה הדס. עוד טענה המשטרה, כי בשלב מתקדם מאד של החקירה עלה, כי אבוטבול התוודה בפני "אתרוג" וידוי מסוים, אשר קשר אותו לתיק רצח נוסף של ארתור רוזן משנת 1999.

פרקליטו של אבוטבול, עו"ד אבי כהן, טען בבית המשפט המחוזי, כי יש הרעה בתנאי מעצרו של אבוטבול וכן לדבריו בתנאים בהם הוא מוחזק הוא לא יכול לשבש את החקירה. בנוסף טען עו"ד כהן, כי המשטרה הכריזה שסיימה את החקירה בעניין עו"ד חכם וכי אם היתה מוגשת הצהרת תובע בעניין זה, לא היה מתנגד להארכת המעצר.

שופטת בית המשפט המחוזי, דנה מרשק מרום, נענתה לבקשת המשטרה והאריכה את מעצרו של אבוטבול עד ליום ראשון השבוע – עד לתום 75 ימים בהם אבוטבול עצור. מעבר ל-75 ימים יכול רק בית המשפט העליון להאריך את המעצר.

בהחלטתה קבעה, כי "סבורני, כי ישנן פעולות חקירה נוספות המחייבות הישארות המשיב בתנאי מעצר דווקניים, מעבר לזו שצויינה על ידי בית המשפט קמא. עוד נתתי דעתי לכך שממילא הבקשה כרגע היא עד ליום ראשון, כאשר מתוכננה פגישה בה יהיה נוכחים גם הפרקליטים לשקילת בקשת הארכת נוספת לבית המשפט העליון.

כאמור בית המשפט העליון דן ביום ראשון השבוע בבקשה חריגה של המשטרה להאריך את מעצרו של אבוטבול מעבר ל-75 יום. שופט בית המשפט העליון, אורי שהם, קבע בהחלטתו, כי אבוטבול ישאר במעצר עד להחלטה אחרת. בנוסף הורה השופט שוהם לנציגי המשטרה להעביר לבית המשפט פרוטוקול והחלטה בעניין הבקשה להארכת מעצרו של איש הציבור, אשר נעצר בשבוע שעבר בחשד למעורבות ברצח ארתור רוזן בשנת 1999.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן