ביצע עבירות מין בקטינות באינטרנט ונדון ל-18 שנות מאסר

1
207
בתמונה: אילוסטרציה של אדם שנעצר בעקבות פשעי מחשב, ביטקוין,הונאה (פישיניג) ועוד
צילום fotolia

בית המשפט המחוזי מרכז – לוד התיר לפרסום, כי ישי גברילוב, תושב נתניה (34) נדון ל-18 שנות מאסר בפועל בגין אינוס, מעשי סדום, מעשים מגונים בקטינות באמצעות האינטרנט וכן סחיטה באיומים, הטרדה מינית, פרסום והצגת תועבה. בנוסף נדון גבריאלוב לשנה מאסר על תנאי וחויב בפיצוי לקטינות בסך כולל העולה על 430,000 שקלים. כתב האישום הכיל 49 אישומים בגין עבירות מין בקטינות באינטרנט.

על פי כתב האישום המתוקן במסגרת הסדר טיעון בו הודה הנאשם, בין השנים 2012-2015, במאות הזדמנויות ובתדירות יום-יומית, פנה הנאשם לקטינות בנות 10-15 שנים באמצעות תוכנות צ'אט, הציג עצמו במרמה כקטין או קטינה בני גילן, תוך שימוש בזהות בדויה שיצר לעצמו.

בהמשך פיתח עימן שיחה במהלכה הציג בפניהן מצג שווא לפיו הן משוחחות עם נערה או נער המבקשים לקיים קשר מיני ברשת. על מנת לשכנע את הקטינות הנפגעות במצג המרמה שיצר, קיים הנאשם שיחות וידאו צ'אט עם הקטינות במסגרתן הציג בפניהן סרטוני תועבה ובהם דמויותיהם של קטינים וקטינות, ששמר על מחשבו האישי, באופן הנחזה להיות הוא עצמו, תוך שהוא מציג עצמו כדמות המופיעה בסרטון.

הקטינות, אשר הלכו שולל אחר מצג המרמה וסברו כי הן מקיימות שיחה עם נער/ה בן/ת גילן, ביצעו את הנחיות הנאשם, אשר הורה להן להתערטל למול מצלמת הרשת, ולבצע בעצמן מעשים מיניים, אשר יש בהם כדי לגרותו מינית ולבזותן.

בין היתר, הורה הנאשם לקטינות להתפשט, לעמוד למול מצלמת הרשת בשלל תנוחות, לגעת בעצמן, לבצע בעצמן עבירות מין שונות, והכל לצורך סיפוק צרכיו המיניים ותוך ניצול גילן הצעיר, סקרנותן ותמימותן.

בחלק מן המקרים כשנתקל בסירוב קטינות לבצע את הוראותיו, איים הנאשם על הקטינות כי יפרסם ברשת תמונותיהן האינטימיות שצילמו על פי הוראותיו, וזאת כדי להניע אותן לשתף עימו פעולה ולפעול כהנחייתו. ברבים מן המקרים, שמר הנאשם על מחשבו האישי את התמונות והסרטונים אותם שלחו הקטינות. עם חלק מהקטינות ניסה הנאשם לתאם מפגש, ועם אחדות מהן – רקם תוכנית לפיה במפגש יבצע מעשים מיניים בקטינה.

באחד מן המקרים, קיים הנאשם קשר עם ילדה כבת 12.5, ללא שימוש בזהויות בדויות, נחשף בפניה בזהותו האמיתית, ביצע בפניה מעשה מגונה, הורה לה לבצע מעשים בעצמה, ואף ניסה לתאם עימה מפגש.

מפרקליטות מחוז מרכז נמסר כי: " מדובר בתיק נדיר בחומרתו ובהיקפו, בכמות נפגעות העבירה הקטינות ובאופי המעשים המיוחסים לנאשם. הנאשם נהג להתחזות לקטין ולשוחח עם קטינות באתרים פופולאריים ברשת ובתחכום מניפולטיבי רכש את אמונן ושכנע אותן לבצע בעצמן מעשים מיניים. המקרה מעיד על שינוי נדרש בתפיסת עבריינות המין בעידן הטכנולוגי, כאשר יש לתת את הדין ואת הדעת לסכנות הקיימות ברשת האינטרנט, המאפשרות לעבריינים לחדור לפרטיות המוגנת של קטינים ובדרכי פיתוי וערמה לפגוע בהם לצורך סיפוק אישי. הפרשה החלה בפנייתו של אב זהיר לילדה בת 12, שהבחין בהתנהלות חשודה במכשיר הנייד שלה, ופנייתו הובילה לפתיחת חקירה מאומצת אשר גילתה עשרות נפגעות, מרביתן מתחת לגיל 14. משכך מעיד המקרה גם על חובתם הגוברת של הורים לגלות עירנות ולפעול להגנה על ילדיהם. בהתחשב באופי וחומרת העבירות קיבל בית המשפט את ההסדר, הרשיע את הנאשם וגזר עליו עונש חמור הכולל 18 שנות מאסר ופיצוי למתלוננות".

התביעה נוהלה על ידי עו"ד עינת לב-ארי מפרקליטות מחוז מרכז. הפרשה נחקרה בידי משטרת ישראל (יחידת הסייבר הארצית בלהב 433 בסיוע מחלקת הנוער בחטיבת החקירות של משטרת ישראל), בסיוע היחידה לחקירות ילדים וחקירות מיוחדות במשרד הרווחה. 

תגובה 1

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן