אפרים בולמש: פתרון בעיית המסתננים תוך שנתיים

0
194
אפרים בולמש נתניה חופשית באמת
אפרים בולמש - נתניה חופשית באמת

 

"אם הייתה נקבעת מדיניות אמיתית ורצינית ולא מס שפתיים כבר לפני עשור – לפינוי ובינוי מחודש של מאות מלטשות לשעבר שמאכלסות כיום אלפי מסתננים ושוהים בלתי חוקיים בתת תנאים, שוק נתניה היה כיום מרכז תיירותי, צעיר ותוסס" – כך קובע אפרים בולמש, המועמד לראשות העיר והעומד בראש הרשימה העצמאית "נתניה חופשית באמת" אשר טוען בתוקף כי "הכל מתחיל ונגמר בניהול עיר עם מטרות לטווח קצר ובינוני במקום ניהול עיר וקבלת החלטות לטווח ארוך – תוך התעלמות מבעיות חברתיות, כלכליות, תיירותיות ועסקיות".

אפרים בולמש, האם ניתן לומר שהבעיה היא המסתננים או השוהים הבלתי חוקיים?
"לא, הם לא הבעיה – הם התוצר של מדיניות עירונית, שאינה מספקת תשובה לבעיה האמיתית. כל עוד קיימים מאות מבנים אשר שימשו בעבר מלטשות עד חיסול הענף בעיר, האינטרס של בעלי המבנים יהיה, כדי לא להפסיד כספים, לאכלס במגורים דלים – לעתים רבות – בניגוד לשימוש ובתת תנאים תברואתיים. ניתן בתוך כשנתיים מרגע שמתקבלת החלטה, להכין תכנית מקיפה לפינוי המבנים ובינוי מחודש של בנייני מגורים – על פי כללים ותמהיל שקובעת העירייה. כמי ששימש ביו"ר ועדות תכנון ובנייה מרחביות במינוי מקצועי, בהחלט ניתן לתחום פרויקט זה בזמן. עשרים שנות מדיניות הספיקו כדי להבין שלא נעשה משהו רציני בכיוון. אני מציע אלטרנטיבה פרקטית ומעשית. בניינים חדשים במקום מלטשות יובילו בהכרח להרחקת מסתננים ושוהים בלתי חוקיים המבקשים פתרון מגורים זול ובמקרים רבים לא אנושי".

אפרים בולמש: עשרים שנות מדיניות הספיקו כדי להבין שלא נעשה משהו רציני בכיוון. אני מציע אלטרנטיבה פרקטית ומעשית.

במידה ותיבחר לראשות העיר כיצד בכוונתך לפעול עד שתוציא תכניתך אל הפועל?
"בידי עיריית נתניה כל הכלים כדי להתמודד באמצעות אכיפה נגד שימוש חורג במבנים. הפעולה חייבת להיות משולבת: מצד אחד בכל הכוח נגד שימוש חורג ומגורים לא חוקיים, שאגב קיימים גם באזור התעשייה הישן, ובמקביל טיפול מהיר ובכל הכוח עם בעלי המבנים לקידום פינוי – בינוי. שינוי האזור מבחינה דמוגרפית סביב השוק, והשקעה בשוק עצמו להפיכתו למעין 'מחנה יהודה', תהפוך את האזור המוזנח ביותר במרכז העיר לפנינה תיירותית, צעירה ותוססת. זה מה שעשו בירושלים וזה מה שעושים בתל אביב ובאר שבע. זה מה שאעשה כראש עיר".

נושא נוסף הוא נושא גני הילדים ובתי הספר. מהי עמדתך?

"התנהלות העירייה בקיץ לפני שנה חושפת, פעם נוספת, את הטענה המרכזית שלי: העיר אינה מנוהלת אלא מתנהלת, אין דרך קבלת החלטות סדורה, אין מדיניות ברורה. כל עוד חוקי המדינה מחייבים קליטת הילדים, יש לקלוט – אולם – יש לבצע פיזור מלא בכל רחבי העיר, לא לגמגם, לא למצמץ, לא לשנות החלטות ולא להתרגש מכל אחד שיודע לצעוק בפייסבוק. תפקיד ראש עיר הוא לשרת את התושבים, את כולם, בצורה שוויונית ולא להעמיס בעיה רק על תושבי אזור אחד. מעבר לזה, אם פותרים את הבעיה המרכזית שזה מקומות המגורים, כל שאר הבעיות הנלוות ייפתרו! נתניה חופשית גם ממסתננים זה אפשרי, אפילו במגבלות הכוח של רשות מקומית".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן