אם שותים לא נוהגים

0
248
עו
מייצג עו"ד יצחק אבישר. צילום נתניה און ליין-ksn

תושב נתניה בן 45 נדון ל-10 חודשי פסילת רישיון לאחר שבדמו נמצא ריכוז אלכוהול גבוה מהמותר. לפני כשנה עצרו שוטרי משטרת התנועה בחיפה, את הנהג לבדיקת ינשוף. בבדיקה נמצאו בדמו של הנהג 525 מיקרוגרם אלכוהול, בעוד שהכמות המקסימלית המותרת עומדת על 240 מיקרוגרם.

רישיונו של הנהג נפסל מנהלית והוגש נגדו כתב אישום בגין נהיגה בשכרות. בתחילה ביקשה התביעה מבית המשפט, כי במידה והנהג יורשע, יוטל עליו עונש מאסר בפועל ושלילת רישיון למשך ארבע שנים, זאת מאחר ולחובתו, לפני למעלה מ-10 שנים, שתי עבירות בגין נהיגה תחת השפעת משקאות משכרים.

במהלך הדיונים הגיע פרקליטו של הנהג, עו"ד יצחק אבישר, להסדר טיעון עם התביעה. סעיף האישום שונה מנהיגה בשכרות לנהיגה תחת השפעת משקאות משכרים. כמו כן במסגרת הסדר הטיעון על עתרה התביעה להטיל על הנהג 11 חודשי פסילה בפועל בניכוי פסילה מנהלית, מאסר על תנאי וקנס.

פרקליטו של הצעיר, עו"ד יצחק אבישר ביקש מבית המשפט לכבד את ההסדר, לגזור עליו 10 חודשי פסילת רישיון ולהתחשב בעברו התעבורתי הקל של הנאשם ובכך שב-10 שנים האחרונות לא נרשמו לחובתו עבירות.

שופטת בית משפט השלום לתעבורה בחיפה, כרמית פאר גינת, קבעה בגזר הדין, כי "מדובר בעבירה חמורה ויש בה כדי לסכן את ציבור המשתמשים בדרך ואת הנאשם עצמו". השופטת קיבלה את הסדר הטיעון לאחר ששקלה את כל הטיעונים ואת עברו של הנאשם בתחום התעבורה. השופטת דנה את הנאשם ל-10 חודשי פסילת רישיון בפועל, בניכוי פסילה מנהלית, 4 חודשי פסילת רישיון על תנאי וקנס בסך 1200 שקלים.

עו"ד אבישר מסר למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין, כי עקב כשלים בתיק והוכחה שהמכשיר לא עבר כיול כנדרש בחוק הסכימה התביעה לרדת מכתב אישום של נהיגה בשכרות ושהסעיף שונה לנהיגה תחת משקאות משכרים. כמו כן המדינה ביטלה את בקשתה למאסר בפועל ושלילה ל-4 שנים.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן