אלפים ליוו את סרן לירן אדיר (אדרי) ז"ל בדרכו האחרונה

0
267
דרכו האחרונה. סרן לירן אדיר (אדרי) ז"ל. צילום איציק בן שושן

מעל 5,000 מבני משפחתו וחבריו, תושבי העיר נתניה ומושב עזוז ליוו את סרן לירן אדיר (אדרי) בדרכו האחרונה היום (ראשון בשעה 17:00). ראש העיר נתניה, מרים פיירברג-איכר, מנהלת בית הספר בו למד "אלדד" וחברים ספדו מעל קברו הטרי.  את הממשלה ייצג סגן השר אופיר אקוניס.

לירן אדיר (אדרי), בן 31, גדל בנתניה. “הוא אהב את החיים והחיים אהבו אותו”, סיפרו חברי ילדותו שתיארו את חיוכו הכובש, נאמנותו לחבריו ואופיו המיוחד. “הוא היה ממש מגנט חברתי, שידע תמיד לאחד ולהדביק את כולם”, הוסיפו. כבן למשפחה מוכרת ושורשית בעיר, חונך על ברכי הציונות והערכים שהקנה סבא מוריס אדרי ז”ל, שנרצח לפני 21 שנים בידי מחבל במרכז העיר – בכניסה לחנות למוצרי חשמל אותה ניהלו הסבא ואביו של לירן, דוד אדרי.

לירן, בעל תואר שני במשפטים, מעולם לא ויתר על חברי ילדותו איתם נהג להיפגש ולבלות בכל הזדמנות. כחובב טיולים בילה וטייל בארץ ובעולם. בעוד כחודש אמור היה לירן לטוס לצ’כיה – שם התעתד ללמוד רפואה. גם כחייל וכקצין הצטיין ואף הוענקה לו תעודת "מצטיין רמטכ"ל".

לפני כחודש נישא לירן לסלעית, אהבתו הגדולה אשר עימה יצא ארבע שנים. השניים התחתנו במושב עזוז על גבול מצרים וקבעו את משכנם שם. 24 שעות לפני מותו נפגשו השניים, לאחר שיצא לכמה שעות של התרעננות. הצילום שהצטלמו הפך לצילומם האחרון.

צו ה-8 קיבל לירן לפני כשבועיים. למרות שניתנה לו האפשרות לדחותו בשל חתונתו, הוא לא ויתר. לירן, קצין פינוי נפגעים, שירת בעוצבת “ברק” של השריון. ביום חמישי נורתה פצצת מרגמה לעבר עוטף עזה. הפצצה התפוצצה במרחק מטרים ספורים מהחיילים. חמישה נהרגו: רב-סמל (מיל’) דניאל מרש, סרן עמרי טל, סמל-ראשון נועם רוזנטל, סמל ראשון שי קושניר וסרן לירן אדיר (אדרי).