אור ירוק: מפגעי בטיחות בקרבת בתי ספר

0
109
צילום באדיבות עמותת אור ירוק

מתנדבי עמותת אור ירוק יצאו לאחרונה לסביבות בתי ספר ברחבי הארץ בכלל ובנתניה בפרט, על מנת לעמוד על מפגעי דרך ומפגעי בטיחות סביב מוסדות החינוך.

מעמותת אור ירוק נמסר, בני הנוער בדקו 401 מוסדות חינוך ב- 93 רשויות מקומיות שונות, בהן נתניה. בין הדברים שנבדקו, תקינות מעברי החציה, שילוט מתאים המתריע מפני הימצאות ילדים באזור, מעקה בטיחות, מפרץ להורדה בטוחה של התלמידים, הימצאות פס האטה בקרבת מוסד הלימוד ומפגעים כלליים.

במהלך הבדיקה במוסדות החינוך בנתניה גילו בני הנוער מספר מפגעים – בבית ספר אילן רמון אין תמרורים מתאימים , אין מעקה ביטחון, ואין פסי האטה. באלוטף פולג – אין מעקה ביטחון ,אין מפרץ להורדת תלמידים או מפרץ חניה ואין פסי האטה. בבית ספר בארי – מעקה ביטחון לא תקין , מפרץ להורדת תלמידים או מפרץ חניה לא תקין. בבית ספר בר אילן – אין תמרורים מתאימים. בבית ספר חיים חפר פולג – אין תמרורים מתאימים ואין פסי האטה. בבית ספר יבנה – אין מעבר חציה ואין מפרץ להורדת תלמידים או מפרץ חניה. בבית ספר שזר – אין תמרורים מתאימים ואין מפרץ להורדת תלמידים או מפרץ חניה. בבית ספר ש"י עגנון – אין מעבר חציה , אין תמרורים מתאימים ואין פסי האטה. בתיכון גוטמן – אין תמרורים מתאימים.

על פי נתוני עמותת אור ירוק, בשנת 2016 נפגעו בתאונות דרכים כמעט 5,000 ילדים ובני נוער בגילאי 0-19, מהם נהרגו 67 ילדים ובני נוער ועוד 411 נפצעו באורח קשה. מרבית הנפגעים, למעלה מ- 3,000, נפגעו בתאונות דרכים בתוך הערים, מתוכם 28 ילדים ובני נוער שנהרגו.

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק, מסר, כי "השמירה על סביבת מוסדות החינוך, בה מבלים הילדים ובני הנוער מידי יום, כסביבה תקינה ובטיחותית, הינה מרכיב מרכזי וחשוב בשמירה על ביטחונם ובמאמץ להפחתת הנפגעים בכבישים. על הרשויות המקומיות לוודא כי סביבת מוסדות החינוך בטוחה לתלמידים וכוללת מעברי חציה צבועים, שילוט מתאים, מעקות בטיחות ואמצעי ריסון מהירות כמו פסי האטה סביבם".

מעיריית נתניה נמסר בתגובה, כי "ראשית יצויין כי כבר 23 שנים שהמטה לבטיחות בדרכים בעירייה מבצע סקר מקיף בכל בתי הספר ובגני הילדים בנתניה. הטענות שעולות מסקירת אור ירוק אינן מדויקות וחלקן מוטעות וככל הנראה נובעות מבלבול של הסוקרים ומתייחסות למקומות אחרים.

עוד נמסר מעיריית נתניה, כי "בסקר מתבקשים בתיה"ס לציין את כל הליקויים או את הנושאים המחייבים תיקון. לאחר ריכוז החומרים, מתבצעים סיורים מרוכזים לבדיקת הממצאים, ועד כמה הבקשות תואמות את תקנות התעבורה. בסיורים בשטח מועלים עשרות ממצאים, ואז מוגש דו"ח מסכם, חלק מהממצאים מחייבים רק סימון ותחזוקה שוטפת ואילו אחרים מחייבים החלטה ואישור של ועדת התנועה העירונית.כל הממצאים מתוקנים עד למועד פתיחת שנת הלימודים.

מעיריית נתניה התייחסו ספציפית למפגעים שפורסמו על ידי עמותת אור ירוק ומסרו, כי "אילן רמון לא מצוי על כביש, אלא במתחם פנימי, כל בית הספר מוקף מעקות!, פסי האטה נמצאים ברחוב אלכסנדרוני, הדרך המובילה לבית הספר, אין תמרורים, לא חסרים תמרורים. אלוטף הוא גן ילדים עם צרכים מיוחדים, וילדים לא מגיעים בכוחות עצמם אלא בליווי מבוגר בלבד. יש מפרץ חנייה ליד הגן, ברחוב היסמין, וכן פסי האטה. בבארי מתנהל המיזם "נשק וסע לשלום", וכמובן יש מפרץ מסודר, וכמו בכל שנה, יתוקנו הליקויים שנמצאו. בבר אילן לא חסרים תמרורים. ברחוב בני ברמן (בית ספר חיים חפר א.ח.) אכן אין פסי האטה, ואם הוועדה תמצא לנכון שצריך, הם יותקנו עד לפתיחת שנת הלימודים. כמו כן בחיים חפר מתנהל מיזם "נשק וסע לשלום" ולכן מצויים כל התמרורים הנחוצים. כנראה שהסוקרים של אור ירוק טעו בעיר או בכתובת, כי ביבנה יש מעברי חצייה לרוב וגם מפרץ להורדת הילדים, במסגרת נשק וסע. בש"י עגנון מדובר בבית ספר על יסודי, לגביו יש כללים אחרים, יש חניון גדול, ומקום להורדת תלמידים נוח ובטוח, אין צורך בפסי האטה מאחר ומדובר ברחוב קצר, שלא ניתן לנסוע בו במהירות. לא חסרים תמרורים. שזר – יש מעבר חצייה מתומרר ממש בחזית בית הספר, ומקום נוח להורדת ילדים".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן