תערוכת צילום תיעודי: "להשאיר חותם בכפר יונה"

עשרות משתתפים בהיכל התרבות בכפר יונה בטקס השקת תערוכת הצילום התיעודי "להשאיר חותם בכפר יונה". תערוכה המחברת בין הדורות, הקהילות והתרבויות השונות בעיר.

0
395
להשאיר חותם בכפר יונה. תערוכת צילום תיעודי
להשאיר חותם בכפר יונה. צילום רן אליהו

עשרות משתתפים בהיכל התרבות בכפר יונה בטקס השקת תערוכת הצילום התיעודי "להשאיר חותם בכפר יונה". תערוכה המחברת בין הדורות, הקהילות והתרבויות השונות בעיר.

התערוכה היא חלק ממיזם התיעוד הבינלאומי "האוטוגרפרס", ומעניקה הצצה ייחודית אל ההיסטוריה המרתקת והענפה של כפר יונה, באמצעות צילומיהם וסיפוריהם של 23 מתושבות ומתושביה הוותיקים. ראש העירייה, שושי כחלון כידור, בירכה אותם בחום והעניקה להם תעודות הוקרה וזרי פרחים.

את הליך התיעוד הובילו בהצלחה רבה אמניות ואמני האזור המוכשרים, מכל שכבות הגיל, מתחומי הצילום והכתיבה.

בשיחות שקיימו המתעדים עם ותיקי כפר יונה, ניכר היה כי לכולם היו זיכרונות ילדות משותפים על החיים שהתנהלו "בחוץ", על הצריפים הישנים ששימשו כבתים, ועל פיסת האדמה שקיבלו ואותה הפכו לחלקת אלוהים קטנה.

רובם גרים באותו הבית זה עשרות שנים, בו גידלו את ילדיהם, שברובם גם בחרו להישאר ולטעת את שורשיהם בעיר. הרוח ההיא של חברות וקהילתיות, שעמדה למקימי היישוב, עוברת כחוט השני לאורך כל השנים, ונשארה חלק מאופי המקום עד היום. זוהי קהילה פתוחה ואוהבת, ששמחה לקלוט לתוכה חברים חדשים, חברה שהיא כור היתוך אשר קלט עליות מכל קצווי תבל, וכולם מצאו בה את מקומם.

כחלון כידור הוסיפה, כי "דרך מיזם 'האוטוגרפרס' נוכחנו לגלות את העוצמה בבמה שהעניק לסיפורי המתועדים. זאת  באמצעות תערוכה מעוררת השראה, אשר מרגשת כל מי שנחשף אליה. מיזם זה הוא חלק מהפעילות שלנו לשימור המורשת המקומית, שהיא מקור גאוותנו. תודתי לכל העוסקים במלאכה. ראשית, לוותיקי העיר, על תרומתם והנכונות לספר את סיפורם ולשתף אותנו. לצלמים ולכותבים האיכותיים, על ההשקעה והתיעוד. למחלקות התרבות והרווחה, שפעלו יחד עם צוות 'האוטוגרפרס' ליצור את התוצרים המרהיבים".

הצילומים והטקסטים היפים, במסגרת התערוכה  "להשאיר חותם בכפר יונה", מוצגים בימים אלה במרכז הקהילתי. התצלומים חושפים, בייחוד בפני הדור הצעיר, את הדרך הארוכה שעשתה כפר יונה. עוד מימיה הראשונים ועד להכרזתה לעיר. התערוכה במימון עיריית כפר יונה ומפעל הפיס.

כתבות נוספות העשויות לעניין את גולשי האתר: 

פארק תעסוקה כפר יונה: היתר בנייה ראשון למבנה “ספץ”

 

 

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן