שר הביטחון הנחה להקים צוותי התערבות לאורך קו התפר

את הדברים אמר במהלך תצפית והערכת מצב שקיים בסמוך לגזרת טול כרם בהשתתפות ראשי רשויות קו התפר. הסיור והפגישה ביוזמת ראש מועצת עמק חפר, גלית שאול. 

0
881
שר הביטחון יואב גלנט במהלך תצפית והערכת מצב שקיים בסמוך לגזרת טול כרם בהשתתפות ראשי רשויות קו התפר. הסיור והפגישה ביוזמת ראש מועצת עמק חפר, גלית שאול. 
שר הביטחון יואב גלנט. צילום שירה קינן

את הדברים אמר במהלך תצפית והערכת מצב שקיים בסמוך לגזרת טול כרם בהשתתפות ראשי רשויות קו התפר. הסיור והפגישה ביוזמת ראש מועצת עמק חפר, גלית שאול. 

שר הביטחון יואב גלנט, הגיע היום (שלישי) לביקור במועצה האזורית עמק חפר. בנוסף, קיים תצפית והערכת מצב בסמוך לגזרת טול כרם.

השר גלנט קיים דיון עם ראשי המועצות והערים במרחב. הדיון, שהתקיים במעמד יו״ר ועדת חוץ וביטחון ח״כ יולי אדלשטיין, מפקד פיקוד העורף האלוף רפי מילוא ומפקד אוגדת איו״ש תת-אלוף יקי דולף, כלל סקירה מלאה ומקצועית.

שר הביטחון גלנט עמד על הצורך בחיזוק מרכיבי הביטחון ביישובים. לדברי גלנט, ״נקים בקו התפר צוותי התערבות על בסיס תושבי היישובים ובוגרי היחידות הקרביות. לצה״ל יש חופש פעולה מלא בכל רחבי יו״ש לסכל את הניסיונות האיראניים להציף את השטח בנשק".

עוד הוסיף, כי "אנחנו מגבירים את הצבת מרכיבי ההגנה לישובים. פגשתי את ראשי המועצות, דיברתי איתם על התוכניות ועל ההיערכות להמשך. גם באנשים, גם בחמ"לים, גם בתוספות של כוח אדם על מנת לקדם כל חלופה שאנחנו צריכים".

"במהלך הביקור, עלה הצורך בכך שיהיו פה כוחות התערבות מהירים. כוחות בעלי יכולות המבוססים על תושבי היישובים, בוגרי היחידות הקרביות של צה"ל. אנחנו נדע לצייד אותם, לאמן אותם ולאפשר להם יכולת להגיע ולהתערב בכל אירוע ברחבי הגזרה. לדבר הזה ניתן מאמץ מיוחד. הנחיתי את צה"ל ואת משרד הביטחון להיערך ולהקים את היכולת הזאת".

ראש המועצה האזורית עמק חפר גלית שאול הודתה לשר גלנט ולח"כ לאדלשטיין על הביקור.  "הביקור היום חשוב. כעת צריך לקדם את כל הנושאים במהירות. אנחנו ממשיכים ללחוץ ולעמוד בקשר עם כל הגורמים על מנת שהתקציבים והפתרונות יבוצעו בדחיפות. אנו ממשיכים לדרוש הקמה של אזור חיץ בקו התפר, שיסייע מאוד בהגנה.