שישה בתי ספר תיכון בנתניה מצטיינים ארציים

0
1512
פיתוח מיומנויות לימוד - תיכון תל אביב (נתניה) הכנה לבגרות
צילום פוטוליה

השבוע פרסם משרד החינוך את רשימת 285 מוסדות החינוך של החטיבה העליונה, אשר הצטיינו בשנת הלימודים תשע"ז בתחום הערכי, החברתי והלימודי. בחירתם של בתי הספר הללו התקבלה על סמך חישובם של שורת מדדים בתחומים הערכיים, החברתיים והלימודיים וכן בהתאם לשיעור השיפור המשמעותי ביותר אשר חוללו אותם מוסדות חינוך באותם מדדים ובהשוואה להישגי השנה הקודמת. לאור הישגיהם, בתי ספר הזוכים יתוגמלו בסכום כספי הנע בין 3,000 לכ- 8,000 שקל, זאת בהתאם לסיכום שעוגן בין משרד החינוך לבין ארגון המורים ומשרד האוצר במסגרת הרפורמה "עוז לתמורה".

חלוקת התגמול נעשית בדירוג קבוצות, כאשר בתי הספר בקבוצה 1, הם בתי הספר המצטיינים ביותר ויקבלו גמול בסך כ-8200 שקל, בתי הספר בקבוצה 2 יתוגמלו בסכום של כ- 6200 שקל קבוצה 3- כ-4100 שקל וקבוצה 4 – 3100 שקל.

שישה בתי ספר תיכוניים בנתניה נבחרו למצטיינות. בתי הספר בר אילן בנים, שרת ואלדד נבחרו בקבוצה 4, תמר אריאל, בית יעקב ואולפנה בר אילן נבחרו בקבוצה 3.

ממשרד החינוך נמסר, כי בהישגים הערכיים חברתיים נמדדו קריטריונים ובהם שיעור הגיוס לצה"ל ולשירות אזרחי או לאומי גבוה, מניעת נשירת תלמידים, קליטת תלמידי חינוך מיוחד, מידת הקרבה לתעודת בגרות מתוך התלמידים שאינם זכאים לתעודה מלאה. מדד נוסף שנמדד הוא ההישגים הלימודיים – אחוז הזכאות לבגרות, אחוז הצטיינות במבחני הבגרות, אחוז זכאות לתעודת בגרות איכותית, אחוז התלמידים המרחיבים מקצוע מדעי להיקף 5 יח"ל, אחוז התלמידים המרחיבים מקצוע הומניסטי להיקף 5 יח"ל מידת השיפור או היציבות בהשוואה להישגים בשנה הקודמת.

בישובים השונים הסמוכים לנתניה, נבחרו תיכון הדסים לקבוצה 2, בית החינוך ע״ש רבין בתל מונד שהגיע לקבוצה 4, קריית החינוך בן גוריון במדרשת רופין – קבוצה 3 וקריית החינוך דרור בבני דרור שהגיעה לקבוצה 4. בדירוג הגבוה ביותר באזור זכה תיכון נווה הדסה בתל יצחק, שהגיע לקבוצה 1.

שר החינוך, נפתלי בנט, מסר, כי "במסגרת רפורמת התמונה החינוכית שהנהגתי במערכת החינוך, נקבעו שורה של מדדים אשר נועדו לשקף את העשייה המבורכת והמגוונת של בתי הספר. כך גם מתווה התגמול הדיפרנציאלי, הוא כולל שורה של מדדים חינוכיים, שמציגים את מכלול העשייה המבורכת של המנהלים והמורים. חוסנה של החברה הישראלית טמון באיכות מנהליה ומחנכיה. אני מברך את המנהלים ועובדי ההוראה שהצטיינו בטיפוח ובעיצוב הערכים של הדורות הבאים. הם חיבקו את תלמידי החינוך המיוחד, חיזקו את המימד החברתי ולא ויתרו לרגע על מצוינות ועל הישגים לימודיים. בשם התלמידים, בשם החברה הישראלית ובשמי אני רוצה לומר לכם, עובדי הוראה יקרים, תודה".

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, הוסיף: "מערכת החינוך צועדת קדימה, בכל הפרמטרים, וזאת בזכות עובדי הוראה מצטיינים שחוללו שינוי משמעותי בקרב תלמידיהם. אני מברך את בתי הספר הזוכים על פעילותם לחינוך לערכים, לטיפוח מצוינות ולתרומה לחברה ולקהילה. משרד החינוך מקדם שיח חינוכי שמשלב ערכים, הישגים לימודיים, מניעת נשירה וטוהר בחינות, וניכר שבתי הספר שזכו בתגמול הדיפרנציאלי השכילו לקדם ערכים אלו".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן