רשת הספריות העירונית: בנתניה קוראים יותר

2
208
צילום fotolia

לרגל חודש הספר והספרייה נערכת רשת הספריות העירונית לשורה ארוכה של אירועי תרבות; מהנתונים עולה, שמגמת הגידול בשימוש בספריות נתניה נמשכת ומאות אלפים – בהם עשרות אלפי ילדים – נהנים משירותיה.

"בזמן שעולמו של אדם חשוך בעודו קורא ספר ורואה עולם אחר" (ש"י עגנון, סיפור פשוט) במפגש עם הספרים נפתחים עולמות לרווחה, ואכן נראה כי לתושבי העיר, ילדים ומבוגרים, יש את הצמא להרחיב את עולם הידע ואת חוויית הנפש, שהרי הינם לוקחים חלק במגוון האפשרויות שנפתחות בפניהם בספריות העיר – כך אמרה לנתניה און ליין – ksn לאה אלון, מנהלת רשת הספריות העירוניות, אשר חשפה לקראת חודש הספר והספריות, נתונים מעודדים על הרגלי הקריאה של הנתנייתים.

"לנתונים המספריים אשר רוכזו לקראת חודש הקריאה הקרב, יש סיפור משלהם, המעיד על עושר האפשריות שמעמידות הספריות לפני התושבים ועל השימוש שהתושבים עושים באפשרויות אלה", ציינה אלון.

נקודת הכובד של סיפור הנתונים היא מספר המבקרים בספריות העיר שעמד במהלך שנת 2014 על כ- 346,000 מבקרים שעשו שימוש באפשרויות המגוונות שהספריות פרסו לפניהם. כ-28,000 קוראים שאלו כ-300,000 ספרים, סרטים ותקליטורי מוסיקה. כ-72,000 תלמידים, סטודנטים ולומדים מכל גיל קיבלו תמיכה אקדמית ודיגיטלית במרחבי המידע של הספריות. בהרצאות, חוגים, סדנאות ומופעים השתתפו למעלה מ-12,000 משתתפים; בשעות הסיפור וההצגות צפו כ-15,000 ילדים ובמשחקיות בילו כ-13,000 ילדים והוריהם. רק לשם השוואה: בשנת 2008 עמד מספר המנויים על כ-8,000 במספר – 20,000 מנויים פחות בשנת 2014.

אמנם לנתונים יש סוג מסוים של יבשושיות, אך לדברי מנכ"ל העמותה לחינוך בלתי-פורמאלי, משה קייזלר, הנתונים מייצגים בני אדם – נשים וגברים ילדים וילדות. "לכל פרט ופרט, ולכל נפש ונפש הבאים בשערי הספרייה, יש קול משלה, ובקשה ייחודית ומיוחדת משלה, הנענית בחיוך ובידע שאנשי המקצוע בספריות חולקים אותו באהבה עם כל דורש".

בחודש הקריאה שהינו חודש של חגיגות בספריות בארץ ואשר יוחג בנתניה בתאריכים 10.5.15 – 20.6.15, כך נמסר לנתניה און ליין – ksn, יזמה הנהלת הספריות סידרה של אירועים למבוגרים וילדים בכל ספריות העיר, במרכזה ובשכונות. בין האירועים למבוגרים ניתן למנות את המופע על חיי המשוררת לאה גולדברג "אולי מחר אני אהיה" בביצועה של שירה פרבר. מופע מחווה ליוסי בנאי עם ישראל גוריון וחברים, קפה ספרות עם הסופר גדי טאוב, המשוררת טל ניצן והמוסיקאית מיקה שדה בחצר בית הבאר. התכנסות של מועדון קוראות עם הסופרת דורית רביניאן, הרצאות על ספרים, סרטים ואקטואליה עם: שרה אוסטרוב, דר' אשר עידן, הקולנוען רפי שרגאי, והסופר -ההיסטוריון דר' יצחק נוי. עוד בתכנית מועדון זמר וקונצרטים. המשותף לכל הפעילויות התרבותיות הינו הקשר לספרים ולספרות – בין אם מדובר בהשראה שקיבל מלחין זה או אחר על בסיס ספר שקרא, ובין אם מדובר בסרט שתסריטו מבוסס על ספר.

לילדים מצפים כ-40 אירועים שונים: מבחר הצגות כגון "מעבר לים" עם תיאטרון הקרון. עוד יתארחו בספריות תיאטרון הרחוק, תיאטרומי, תיאטרון במבולה ועוד. כמו גם מגוון שעות סיפור בסגנונות שונים: בתנועה, בליווי גיטרה, עם בובות מספרות ועם יצירה. האירועים מותאמים במיוחד לגילאים השונים החל מגילאי 2.5 ועד גילאי שבע.

 

2 תגובות

  1. כל הכבוד לספריות ולעריית נתניה, על ההשקעה בתרבות הקריאה, וקידום פרויקטים של עידוד קריאה וכתיבה. זה מה שהופך את העיר שלנו ליפה, גם מבפנים!

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן