רשות המסים פשטה על פיצוציות בנתניה

בביקורת שקיימה רשות המסים בנתניה התגלה, כי כמעט בכל הפיצוציות שנבדקו נמצאו לכאורה ליקויים בניהול ספרים דרגות שונות.

0
521
תמונת אילוסטרציה לתיאור חוקרי מס המבצעים פעולות חשבונאיות. כמו כן אילוסטרציה עבור הלבנת הון התמונה להמחשה בלבד.
צילום fotolia

בביקורת שקיימה רשות המסים בנתניה התגלה, כי כמעט בכל הפיצוציות שנבדקו נמצאו לכאורה ליקויים בניהול ספרים דרגות שונות.

רשות המסים ערכה בשבוע שעבר מבצע ביקורות מע"מ ממוקד בעסקים מענף הפיצוציות והקיוסקים. ענף זה אינו נמנה עם העסקים עליהם הוטלו הגבלות פעילות במהלך תקופת הקורונה. במסגרת המבצע נבדקו 11 עסקים פעילים בעלי מחזור גבוה בענף. לגביהם, כך נמסר, עלה חשד לכאורה, כי הם מנצלים את חסות הסגר לאי דיווח על מלוא הכנסותיהם בתקופת משבר הקורונה. בתוך כך, לכאורה, התחמקות מתשלום מסים כחוק.

הפעילות כללה פעולות סמויות ביניהן תצפיות, קניות ניסיון, הוצאת צווי חיפוש מבתי משפט ובדיקות רקע מודיעיניות. במבצע השתתפו משרדי מע"מ נתניה, חיפה, תל אביב 1, עכו וגוש דן. בנוסף, השתתפו נציגי חטיבת ניהול ספרים מס הכנסה וחוקרים מיחידת החקירות של מע"מ. בעקבות ממצאי המבצע נמסר, כי רשויות המס פועלות לפסול הספרים לעוסקים.

בכל העסקים אשר נבדקו נמצאו ליקויים. בנתניה, המבקרים הגיעו לקיוסק הרשום על שם אדם, המנוהל בפועל על-ידי בני משפחה בקרבה ראשונה.

במסגרת הבדיקה, כך נמסר, בוצע חיפוש בעסק באמצעות צו חיפוש שניתן על ידי בית משפט. ממצאי החיפוש העלו ליקויים משמעותיים, לכאורה, בניהול הספרים.

עוד טוענים ברשות המסים, כי בעסק לא שמרו את סרטי הקופה, אלא משמיד אותם. על-פי רשות המסים, בעוד דיווחי העסק בשנים האחרונות מעידים על רווח אפסי לכאורה. בפועל, מי שמנהל את העסק בפועל, נוסע לכאורה על ג'יפ חדיש.

מרשות המיסים נמסר, בנוסף, כי בעקבות הבדיקה בוצע עיקול מזומנים מהקופה כנגד החוב שנצבר במע"מ.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן