רשות המיסים – בעל פאב לא רשם הכנסות

0
111
ארנק מס הכנסה כסף רשות המסים
צילום fotolia

פקחי רשות המסים ערכו השבוע מבצע ביקורת רישום הכנסות בנתניה ובסביבה. במסגרת המבצע, שנוהל על ידי פקיד שומה נתניה, נערכו 90 ביקורות בעסקים ממגוון תחומים, מהן עולה כי כ- 8% מהם לא רשמו הכנסות כדין.

בפאב באחד מהיישובים באזור נגבו דמי כניסה בסך 40 שקל, להופעה של אמן אורח. עד לשעת הביקורת נגבו 980 שקל, מרשות המיסים נמסר, כי הסכום שנגבה לא נרשם בספרי החשבונות של המקום. מפעיל המקום טען, כי "לפעמים אנחנו עושים הופעות ונותנים פתק צהוב עבור דמי כניסה, אנחנו מדפיסים בסוף הערב". עוד נמסר מרשות המיסים, כי הפתקים לא מוספרו ולא היו עליהם את פרטי העסק.

במספרה בנתניה נערכה קניית ביקורת מספר ימים לפני המבצע. בביקורת שנערכה במקום נמצא, כי הקנייה לא נרשמה. כמו כן, נתגלה כי הספר לא רשם הכנסות מתחילת חודש אוגוסט. בעל המקום הסביר, כי "זה עסק חדש, עדיין לא התארגנתי". במספרה נוספת בעיר נמצאו שוברי אשראי שלא נרשמו. בעל המקום טען: "זה היה בסוף היום, התפספס לי".

במקום נוסף בו ניתנים שירותי מניקור פדיקור נערכה קניית ביקורת לפני המבצע. בביקורת שנערכה ביום המבצע נתגלה, כי הקנייה ואיתה כל ההכנסות באותו היום לא נרשמו בספרים. בעלת העסק הסבירה: "אני חדשה בעסק ומדברת רק צרפתית, לא מבינה עברית".

בקונדיטוריה בנתניה נמצאו הכנסות לא רשומות של כ- 800 שקל. הקונדיטורית הסבירה לפקחי רשות המיסים, כי "התשלום זה פיקדון, אני מחזירה את הכסף ללקוח כאשר הוא מחזיר לי את האריזות שלקח".

בעקבות המבצע מסרו ברשות המיסים, כי המבצע נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור ובמסגרת הנחיית מנהל הרשות, משה אשר, למשרדים האזוריים להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר ע"י עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן