רטטוי ירקות מוקפצים וגבינת לאבנה

אחד הסרטים האהובים עליי הוא הסרט "רטטוי". זו גם הסיבה שהחלטתי להקדיש את המתכון השבועי שלי להכנת רטטוי ירקות וגבינת לאבנה.

5
2545
רטטוי ירקות - אתם תעופו על זה. אחד הסרטים האהובים עליי הוא הסרט
רטטוי ירקות מוקפצים. צילום fotolia
אחד הסרטים האהובים עליי הוא הסרט "רטטוי". זו גם הסיבה שהחלטתי להקדיש את המתכון השבועי שלי להכנת רטטוי ירקות וגבינת לאבנה.
רטטוי ירקות מוקפצים עם גבינת לאבנה הוא סוג של גרסה ישראלית למאכל מהמטבח הצרפתי המתבסס על ירקות מבושלים. מנה זו שימשה כתבשיל לאיכרים עניים, כיוון שחומרי הגלם זולים ומשביעים. בצרפת נהגו לאכול את המנה כתוספת לאורז ופרוסות לחם כפרי. המתכון הזה הוא גם דרך מצוינת להיפתר מירקות שיש במקרר. אחת הגרסאות המעניינות יותר של הרטטוי היא הגרסה בה מכינים את הרטטוי מעל מצע בצק שבצורתו מזכיר צלחת.
אני, אישית, מעדיף גרסה יותר ים תיכונית. לרטטוי שלי אני מוסיף כדורי גבינת לאבנה – רצוי גבינה העשויה מחלב עזים. אז שימו את הסינרים ובואו למטבח שלנו בנתניה און ליין.

רטטוי ירקות מוקפצים וגבינת לאבנה

מצרכים ל-4 מנות:
חציל
2 קישואים
בצל
5 שיני שום
עגבניה
3 פטריות פורטובלו
2 פלפלים (צהוב אדום)
חמש כפות שמן זית
כפית מלח
חצי כפית פלפל
* לשדרוג המנה נוסיף כדורי לאבנה בשמן זית שניתן למצוא בכל מעדניה
אופן ההכנה:
נחתוך את הירקות לקוביות בגודל 2 ס"מ או, לחילופין, כמו בתמונה, לעיגולים אחידים.  נקפיץ את הירקות לפי רמת הקושי שלהם במחבת טפלון (הבצל, הגמבות, החציל הפטריות והעגבנייה תחילה). לבסוף נוסיף את השום הקצוץ. עד שהירקות יתרככו יעברו, בערך, כחמש שש דקות. נוסיף במחבת מלח ופלפל והמנה מוכנה. רגע לפני ההגשה נפזר למעלה את כדורי הלאבנה. ניתן לקשט עם עירית או שמיר ובעצם כל עלה ירוק שמוסיף ריח וטעם.

מתכונים מעניינים נוספים: 

5 תגובות

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן