קריאה לעזרה: מכות רצח בגן הילדים

1
146

השלכת כסאות ואבנים; אלימות פיזית ואף התערטלות – אלה הם רק חלק ממנת חלקם של ילדי גן בנתניה; ההורים: עיריית נתניה ומשרד החינוך צריכים להתעשת.

מתחילת שנת הלימודים עומדות גננת וסייעת באחד מגני הילדים בעיר חסרות אונים. הסיבה: התנהגות אלימה מצד מספר ילדים, וחוסר יכולתם של עיריית נתניה ומשרד החינוך לספק פתרון יעיל. ההורים, אשר מתריעים בפני העירייה כבר חצי שנה על התופעה – כמו גם הסגל המקצועי – טוענים כי הרבה לא נעשה.

למערכת נתניה און ליין – ksn הרחיבה אחת האמהות. "החל מתחילת השנה אירעו מקרי אלימות, בהן הושלכו אבנים על ילדים בחצר, במקרה אחר אחד הילדים התפשט ורץ בגן עירום ועל הדרך השליך והדף כיסאות על ילדים אחרים. לנו נאמר, במספר מקרים, כי במקרים מסוג זה נהוג להצמיד לילד סייעת צמודה. אולם, בפועל, זה לא קרה וחבל – כי זה פוגע בילד עצמו וגם בילדים האחרים".

לטענת מספר אמהות, עם החודשים שעברו התופעה רק הלכה והחמירה – כאשר עוד ועוד ילדים החלו לנהוג באלימות ולהטיל אימתם על שאר ילדי הגן, הגננת והסייעת. "מקרים בהם מוציאים לילדים את הכריכים מהתיק ודורכים עליהם, הפכו כמעט למקרים בשגרה. בתי, למשל, נפלה קורבן לפני מספר ימים – כאשר היא חזרה מהגן עם חבלות בגב. כאשר שאלתי אותה מה קרה, היא סיפרה לי שאחד הילדים בעט בה. ילד אחר הגיע עם סימני חניקה על צווארו".

ברירת מחדל

לטענת האם וכן הורים לילדים נוספים, פנו ההורים פעמים רבות למינהל החינוך העירוני. גם נשלחו מכתבים. לטענת ההורים, בכל פעם מחדש, ציינו בפניהם הגורמים השונים כי לעירייה אין תקציבים. "רק אחרי מלחמה של חודשים ארוכים, הסכימו בעירייה להוסיף לצוות סייעת תוספתית לשלושה ימים בלבד. בעינינו זה אבסורד, כי הגן פועל שישה ימים בשבוע. מדובר בגן חובה, גן שאמור להיות משמעותי מאוד לילדים הלומדים תכנים המכינים אותם לכיתה א'. סייעת תוספתית רק שלושה ימים בשבוע, זהו לעג לרש היוצר מצב בו שלושה ימים בשבוע הגן מתפקד ובשלושת הימים הנותרים נאלץ הצוות המצומצם לטפל בהרגעת מקרים אלימים".

מעיריית נתניה נמסר בתגובה לנתניה און ליין – ksn, כי "מינהל החינוך העירוני, בשיתוף משרד החינוך, כינס את ועדת היוועצות, בהשתתפות כל גורמי המקצוע הרלבנטיים, בהם, המפקחת במשרד החינוך, יועצת הגן, פסיכולוגית, עובדים סוציאליים ומטפלים. בעקבות הדיונים בנושא גובשו ברמה הפדגוגית הנחיות והדרכה לצוותי הגן לקידום האקלים בגן – תוך הבטחת ליווי מקצועי של כל הגורמים בקהילה. במקביל, ישקול מינהל החינוך מתן סיוע נוסף. באשר לסייעת האישית יודגש, כי ההחלטה בעניין נתונה למשרד החינוך, אשר החליט כי על-פי נהליו, במקרים המדוברים אין בגן ילדים הזכאים לסייעת צמודה. העירייה תשוב ותפנה בנושא למשרד החינוך. יודגש כי המהלכים הפדגוגיים בגן, ננקטו לפני כשבוע ימים בלבד ובעירייה מאמינים כי בימים הקרובים הם יביאו לתוצאות המקוות".

תגובה 1

  1. בעיה בעיה , זה מצב שמצריך טיפול קבוע אינטנסיבי ולא צריך לחסוך מפני שאם מחר יקרה חס וחלילה אסון רק אז ידאגו לעניין כמו שצריך וזה יהיה מאוחר מידי .

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן