קבלני עפר הורשעו בעבירות מס בכ-120 מיליון שקלים

0
99

בית משפט השלום בתל אביב הרשיע שני אחים בביצוע עבירות מס בהיקף של כ-120,000,000 שקלים ובעבירות של סחיטה באיומים נגד ראש רשות מקומית

האחים ג'קי שבירו (מור) מאבן יהודה ואבנר שפיר מנתניה, קבלני עבודות עפר ותשתיות, הורשעו ביום חמישי האחרון בבית משפט השלום בתל-אביב בביצוע שורה ארוכה של עבירות מס בהיקף של כ- 120 מיליון שקלים ובעבירות של סחיטה באיומים נגד ראש מועצת עמק חפר, רני אידן ומפקח בנייה במועצה, דניאל אלעל וכנגד חייב של אחד המורשעים.

הנאשמים הורשעו בשורה של עבירות מס  – הוציאו חשבוניות פיקטיביות, בסכום כולל של לפחות כ- 85,000,000 ש"ח, במטרה לסייע לאחרים להתחמק ממס מבלי שבוצעו העסקאות המפורטות בהן. סכומי המע"מ, שגבו הנאשמים מלקוחותיהם בגין החשבוניות הפיקטיביות, בסך של כ- 14 מיליון שקלים ועמלות נוספות, שולשלו לכיסיהם. בנוסף ניכו הנאשמים תשומות שלא כדין ודרשו הוצאות כוזבות בדוחות למס הכנסה, בסכום כולל של למעלה מ- 20 מיליון ₪, מעשיהם אלו נועדו לאפשר להם להתחמק ממס.

האחים הסתירו במחסן הצמוד לדירת מגוריה של אמם המנוחה ברמת אביב, מסמכים של החברות שפעלו באמצעותן, שמבדיקתם התברר כי הנפיקו חשבוניות בסכומים של כ- 350,000,000 שקלים, בעוד שבפועל הם דיווחו לרשות המסים על עסקאות בסך של כ- 50 מיליון ₪ בלבד. ג'קי שבירו (מור) הורשע גם בהעלמת הכנסות בסכום של כמיליון שקלים, בגין השכרת נכסים שונים. הדיון לטיעונים לעונש נקבע לתאריך ה-26.5.15.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן