צפון נתניה: מסעף איינשטיין יהפוך למחלף מלא

עיריית נתניה הפקידה התכנית להפיכת מסעף איינשטיין למחלף. פיירברג - איכר: המחלף יהפוך לאחד מעורקי התחבורה המרכזיים המחברים בין העיר לכביש החוף. 

1
686
מסעף איינשטיין - נתניה
מסעף איינשטיין. צילום רן אליהו

עיריית נתניה הפקידה התכנית להפיכת מסעף איינשטיין למחלף. פיירברג – איכר: המחלף יהפוך לאחד מעורקי התחבורה המרכזיים המחברים בין העיר לכביש החוף. 

מהלך בן עשור יגיע בחודשים הקרובים אל היישורת האחרונה. הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה אישרה הפקדת מסעף איינשטיין לקראת הפיכתו למחלף מלא. המשמעות: המחלף יאפשר לתושבי צפון העיר ולבאיה גישה ישירה מכביש החוף לכל הכיוונים. כיום, מדובר במסעף המאפשר כניסה לנתניה לנוסעים בכביש החוף מצפון לדרום, וירידה ישירה לכיוון תל אביב.

המחלף יכלול גשר מעל כביש החוף למעבר כלי רכב, הולכי רגל ושבילי אופניים. בתוך כך – יאפשר גם יציאה צפונה וכניסה למי שבא מכיוון תל אביב. המחלף יקל בעיקר על תושבי צפון העיר, שכן הוא ישלים את חיבור האזור לכביש החוף לצפון ולדרום.

מחלף איינשטיין המחבר את צפון נתניה לכביש החוף החל את דרכו התכנונית לפני כעשור. המהלך החל בעקבות עומסי תנועה ענקים שהצטברו ביציאה למחלף נתניה לבאים מכיוון רחוב רזיאל. סדרת כתבות באותה עת חשפה, כי על-פי תכניות בנייה עתידיות, צפון נתניה תמצא עצמה בפקק אחד גדול.

ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג-איכר, הנחתה את ממלא מקומה, אלי דלל, לקדם סדרה של שינויי תוואי. בהיבט הקצר שינויים במבנה הגיאומטרי של הכבישים הפנימיים. בשלב הבינוני והארוך קידום והקמת מחלף.

השלב הראשון של הקמת המחלף הסתיימה לפני כשש שנים. פיירברג-איכר, ששכנעה בנחיצות המחלף את שר התחבורה באותה עת, זירזה הליכי ההקמה. בין השאר, בעקבות הודעת מועצת עמק חפר על סגירת כביש בלו-ביי.

עם סיום שלב א' החלה עיריית נתניה בעבודה התכנונית להקמת מחלף מלא. עבודה זו זכתה, כאמור, בשבוע שעבר, להישג משמעותי. בתום תיאום תכנוני מורכב עם צוותי העבודה של משרד התחבורה, נתיבי ישראל והוועדה המחוזית, הודיעה הוועדה על הפקדת התוכנית.

לדברי מהנדס העיר, ארז טל, העבודה לא הסתיימה והתכנון המפורט לביצוע ייעשה בתיאום עם תכנית משרד התחבורה לשדרוגו של כביש 57 ולמחלף נתניה המחודש.

 

תגובה 1

  1. הגיעה הזמן להפוך גם את *** גשר האר"י *** למחלף מלא.
    זה יהיה מהלך חכם ומועיל.
    הן לתושבי קרית השרון, משה"ב, דגניה, נאות גנים, רמת חן, בן ציון, רמת אפרים.
    הן ליוצאים ובאים חוץ לעיר.
    והן לנוסעים בתוך העיר, שיוכלו לקצר זמן דרך כביש החוף.

    השקיעו כ"כ הרבה כסף בהקמת גשר ו- 2 מסעפים לכיוון דרום.
    עוד 2 מסעפים צפונה – וזה הופך למושלם!!

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן