צזיקי – כך תכינו מרק קר שכולו חוויה

החום בחוץ שלא מפסיק לשבור שיאים, הוא זמן מצוין למאכלים המצננים את הגוף. קבלו מתכון להכנת צזיקי עם טוויסט - מרק קר מבוסס יוגורט.

4
5867
החום בחוץ שלא מפסיק לשבור שיאים, הוא זמן מצוין למאכלים המצננים את הגוף. קבלו מתכון להכנת צזיקי עם טוויסט - מרק קר מבוסס יוגורט.
מרק צזיקי עם טוויסט. צילום שאטרסטוק

השבוע קפצתי לשוק נתניה. מי שלא מכיר, מדובר בשוק הכי אותנטי, צבעוני וססגוני שיש. באחד הדוכנים, בהם קניתי פירות עונתיים שווים. ישב לו המוכר ולגם להנאתו מרק קר. מרק צזיקי מקושט לו בעלי נענע וגם שמיר.

הוא מזג לי קערה וסיפר לי שהוא אוהב את המרק הקר הזה עם נגיעות של נענע. למה? כי זה מרענן בעיניו. ואז ניסינו להוסיף גרגרי רימון. האמת, יצא מדהים.

בגדול, וזה הטיפ הכי חשוב: ביוון ובבלקן הבסיס הוא יוגורט, מלפפונים ושום. שמיר נותן בוסט מדהים וכך כל עשב תיבול שאתם אוהבים. ולמה רימונים? כי זה משתלב מצוין!

מתכון להכנת מרק קר צזיקי יוגורט

מרכיבים:

ליטר יוגורט עיזים (אבל זה טעים גם עם יוגורט בקר)

4 מלפפונים חתוכים לקוביות קטנטנות

2-4 שיני שום כתושות

5 כפות שמן זית איכותי

צרור קטן של שמיר קצוץ

מלח לפי הטעם

גביע שמנת חמוצה

 

לעיטור והגשה: 

עוד צרור שמיר קצוץ

צרור קטן עלי נענע

גרגירי רימון

קוביית קרח לכל צלחת (לא חובה, אבל בהחלט תורם.

אופן ההכנה:

בקערה רחבה מערבבים את כל החומרים היטב. טועמים ומתקנים תיבול בהתאם. מכסים בניילון נצמד ומניחים במקרר לשעתיים לפחות כדי להקפיץ את הטעמים. מעבירים את המרק לקעריות הגשה. מוסיפים קוביות קרח ומעטרים סביב בשמיר קצוץ, בעלי נענע ובגרגירי רימון שהיו גם כן במקרר. מגישים קר מאוד.

מתכוני נתניה און ליין ששברו את הרשת: 

גלידוניות פרוזן יוגורט בארבעה מרכיבים

קוסקוס כרובית – המתכון הכי מטריף שיש

 

4 תגובות

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן