צ'ורוס מתוק עם מטבל שוקולד

0
757
צ'ורוס מתכון נתניה
צ'ורוס, סופגניה דרום אמריקאית לא שגרתית. צילום fotolia

צ'ורוס הוא מאפה מטוגן בשמן עמוק, כמו שאנחנו אוהבים. בכלל, הוא די מזכיר את הסופגניות ברעיון, אבל הצ'ורוס שונה לגמרי בדרך הביצוע. הצ'ורוס הכי מתאים לישראלים רק בגלל שאנחנו לא באמת אוהבים שמכתיבים לנו איך ומה לאכול, וזה אומר שהצ'ורוס מגיע עם מגוון תוספות מושחתות. החל מקינמון וסוכר, דרך גנאש שוקולד, סירופ מייפל ועוד… ועוד… אז בואו נתחיל מהסוף. זה יהיה מתכון לא שגרתי, שנצטרך בו חוט דיג, מספריים וכף עץ… כן, מה ששמעתם ועוד משהו שלא ממש קשור, אבל הזדמנות לפרגן, את המתכון ביקש ממני עורך נתניה און ליין דורון פדלון שאקדיש למישהי היקרה מאוד לליבו או כהגדרתו "אהובתי, תכולת העיניים". ששאלתי לשמה, הוא אמר היא כבר תדע… ואני, הכי בעד אהבה…

צ'ורוס – סופגניות מדרום אמריקה עם מטבל שוקולד

מרכיבים לצ'ורוס:
100 גרם סוכר
240 מ"ל מים
חצי כפית מלח
ביצה אחת
2 כפות שמן
200 גרם קמח

מרכיבים לרוטב שוקולד:
150 גרם שוקולד מריר
120 מ"ל שמנת מתוקה
כף ברנדי

מרכיבים למטבל קינמון סוכר:
3 כפות סוכר
2 כפיות קינמון
אופן הכנה: משלבים בצלחת את הקינמון והסוכר ומשאירים בצד

כלי עזר:
מספריים
חוט דיג או חוט תפירה (מיד תבינו מדוע)
כף עץ
שקית זילוף
צנטר משונן הכי גדול שיש ברשותכם

שלבי הכנה:
מתחילים בהכנת הבצק המבושל.  משלבים בקלחת גדולה את המלח, הסוכר, השמן, המים ומביאים לרתיחה את כל העסק. מורידים מהאש ומוסיפים את הקמח. מחזירים לאש נמוכה ובעזרת כף עץ מערבבים עד לקבלת סוג של בצק אחיד. אחרי שתי דקות מוסיפים ביצה ובעזרת כף עץ מטמיעים לחלוטין את הביצה בבצק. מעבירים לשקית זילוף (זהירות, הבצק חם).

מכינים סיר ובתוכו שמן עמוק ומביאים לסף רתיחה. עכשיו ניקח את חוט התפירה או חוט דיג ונלפף על ידיות הסיר – כך שנקבל חוט הקשור היטב ממש מעל הסיר.

השמן חם וחוט קשרנו. ניקח ביד את שקית הזילוף, נצמיד אל החוט, ניתן לחיצה – כך שנקבל צ'ורוס באורך רצוי (7-8 ס"מ). נעזר בחוט המלופף על גבי הסיר כסכין, הצ'ורוס הראשון צלל לשמן.

מי שמעדיף את הדרך השנייה: ביד אחת מחזיקים את שקית הזילוף וביד השנייה מספריים גם אפשר. יוצרים צ'ורוס בגודל רצוי ובעזרת המספריים משחררים אותו לשמן.

3-4 דקות טיגון ומוציאים לצלחת עם נייר סופג לסינון השמן.

בינתיים מכינים את התוספות: מביאים לרתיחה את השמנת, מורידים מהאש, מוסיפים את השוקולד המריר והברנדי ומערבבים עד קבלה של מרקם חלק. מקררים חצי שעה ואז מעבירים את הרוטב לכלי הגשה לצד התוספות האחרות. בתיאבון!

חברות וחברים יקרים, אתם יותר ממוזמנים לשתף אותי בחוויות שלכם כאן, באתר נתניה און ליין – ksn, בבלוג שלי נתניה מבשלת עם סער אהרוני  בא לכם להתכתב? אני זמין גם בוואצאפ 052-5808729

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן