פרשת הלל צור: מונה בודק חיצוני

0
667
הלל צור נתניה השבתה
הורי הלל צור בהפגנת מחאה מול בנייני עיריית נתניה. צילום ויקי קרייבסקי

השבתת בית ספר הלל צור, זה היום השני, יחד עם ההד התקשורתי המקומי והארצי, עשו את שלהם. בתום פגישה שהתקיימה היום (א') בבית הספר, בהשתתפות הנהגת ההורים בראשות היו"ר שלומי דגן, הודיעו מנכ"ל עיריית נתניה וחבר המועצה, אבי סלמה, כי בתוך 48 שעות ימונה בודק חיצוני אשר יבדוק ויעניק אישור או לחילופין יורה לתקן את ליקויי הבטיחות עליהם מצביעים ההורים. בין השאר: אריחי חיפוי חיצוניים מתפרקים, חניון עם בורות, ריצוף ששקע, דלתות היוצאות מהצירים המחזיקים אותן, וכן ליקויים תברואתיים בהם מערכת ביוב העולה על גדותיה. בפגישה השתתף, בנוסף, חבר המועצה ארז אבא שלו ילדים הלומדים בבית הספר. ועד ההורים המוסדי,שבתחילה הסכים לסיים השביתה בתנאים מסוימים, חזר בו והודיע רשמית כי השביתה בתוקף עד לקבלת תוצאות הבודק החיצוני.

טענות למחדלים

בית הספר הלל צור נפתח במבנה החדש בראשון לספטמבר. הוא בית הספר היסודי הגדול ביותר בצפון העיר נתניה. כחודש לפני פתיחתו הרשמית עלו טענות, כי בית הספר לא יהיה מוכן בזמן – מה שהוביל לקיום עבודות במהלך סופי השבוע, כולל בשבתות. מפתח בית הספר נמסר למנהלת כיומיים לפני פתיחת שנת הלימודים, והלימודים עצמם החלו, בחלק מהכיתות, ללא ציוד בסיסי ולמידה על מחצלות.

טענות באשר לליקויי בטיחות עלו כבר מהיום הראשון. לטענת ההורים, טופס אכלוס (טופס 4') לא הוצג לכלל ההורים, כך גם אישורי ביקורת. הטופס, כך פורסם באותה עת, הוצג להנהלת בית הספר, ולטענת ההורים מדובר בטופס זמני, אותו יש לחדש.

חיפוי מתנתק

לצד עץ שנעקר מהמקום ונפל בשטח בית ספר, דבר שעלול לקרות בשל רוחות חזקות, עיקר הטענות של ההורים היא על החיפוי. "במהלך שבוע שעבר התנתקו, פעם נוספת, אריחי חיפוי מהקירות החיצוניים. אם חס וחלילה אריח חיפוי כזה יפגע בראש של ילד, לא יעזור לאיש כל תירוץ", אומרים ההורים.

לדברי ס. יו"ר ועד ההורים, ויקי קרייבסקי: "מיום בו בית הספר נפתח ועד היום, כולל בחופשות, מוזמנים כל העת קבלנים לביצוע תיקונים. הדבר המרגיז ביותר, שאנחנו לא באמת מקבלים תשובות. רק תירוצים. השירותים נסתמים פעם אחר פעם, ובמקום לבדוק אם עובי הצנרת מתאים לכמות כזו של ילדים, מאשימים את הילדים בוונזליזם. הרצפות החדשות הוצבו ללא "רובא" והפכו שחורות. במקום לבדוק מהי הסיבה, אומרים שהרצפות נהרסו מחומרי ניקוי. התחושה היא, שמאוד מיהרו בבנייה ועכשיו, בזמן לימודים, מתקנים ליקויים שמלכתחילה לא היו צריכים להיות – בוודאי לא בהיקפים כאלה".

בתוך כך חזר בו ועד ההורים המוסדי מהודעתו הראשונית, כי לאור מינוי בודק חיצוני יחזרו התלמידים ללימודים החל ממחר יום שני, והודיע כי ההשבתה תימשך עד לקבלת תוצאות הבודק החיצוני

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן