פרשת הדשא הסינתטי בגני הילדים: המהלך תקוע

0
74

בעיריית נתניה הזדרזו לצאת בהצהרות באשר למהלך להחלפת החולות בכל גני הילדים בעיר בדשא סינתטי; רק כעת בוחנים בעירייה אם הדבר עומד בתקנים.

 ארבע שנים לאחר שעיתון נתניה און ליין – ksn חשף בסדרת תחקירים את הפרשה שכונתה "חולות מזוהמים" ואשר הובילה לשורה ארוכה של מחאות ציבוריות, בדיקה של מבקר העירייה ובשנתיים האחרונות לשורה של החלטות עירוניות ובראשן הכרזת ראש העיר על החלפת כל משטחי החולות בגני הילדים בדשא סינתטי, והמהלך תקוע. הסיבה: המתנה להחלטת מכון התקנים באשר לבטיחות הדשא הסינתטי – זאת לאור חומר שפורסם בנושא על-ידי יחידת המחקר של הכנסת ופניית תושבים שהתריעו על-כך.

במהלך ארבע השנים האחרונות פרסמה התקשורת המקומית שורה של כתבות בהן תלונות תושבים, כי ילדיהם חוזרים מגני ילדים עקוצים. במשך חודשים ארוכים ניסו בעיריית נתניה לתת מענה, ביצעו עשרות בדיקות בפיקוח הווטרינר העירוני וכן נציגי משרד הבריאות, והגיעו למסקנה כי הדרך להתגבר על ריבוי התלונות, בין השאר, בתיעוד חתולים המטילים צרכיהם בחצרות גני ילדים וצמחייה ארסית שנשתלה לפני שנים רבות וקושי בטיפול שוטף בשמירה על איכות החול, היא בהחלפת החול בדשא סינתטי.

החלטה ראשונית על-כך התקבלה בתחילת שנת 2014, במסגרת ההסכמים הקואליציוניים שנחתמו בין סיעת נתניה אחת בראשות ראש העיר מרים פיירברג-איכר וסיעת למען נתניה בראשות הרצל קרן ועופר אורנשטיין, שהוביל את המאבק הציבורי. החלטה אופרטיבית התקבלה בחודש נובמבר 2014, כשראש העיר הכריזה על המהלך וקבעה אותו בזמנים קצובים. אלא, שאליה וקוץ בה: בעקבות פניית תושבים שהצביעו על מחקרים המטילים ספק באשר לבטיחות המהלך, הורה מהנדס העיר לפנות בנושא למכון התקנים. מאז עברו ארבעה חדשים והמהלך נתקע. מעיריית נתניה נמסר בתגובה, כי "לאור פניות שקיבלנו באשר לשימוש בדשא סינתטי בגני ילדים – פנה מהנדס העיר למכון התקנים כדי לקבל חוות דעת מקיפה ומקצועית באשר לנושא הבטיחות של הדשא. טרם התקבלה תשובת המכון.  כאמור, העירייה תפעל בהתאם לממצאים".

בתוך כך גורמים בכירים מעריכים, כי במהלך עשרת הימים הקרובים תתקבל התשובה המיוחלת ממכון התקנים. על-פי התכנית העירונית צפויה עיריית נתניה להשקיע באמצעות החברה לפיתוח נתניה (ח.ל.ת) מעל ארבעה מיליון שקלים בסבב הראשון לשיפוץ ולשיקום מעל 220 גני ילדים ברחבי העיר. ח.ל.ת נבחרה למשימה, זאת לאור ניסיונה לבצע פרויקטים מורכבים ובמקביל – וכן בשל הערכות בכיריה, כי יצליחו בטווח המחיר שהוקצה גם להחליף שטחי חול בדשא סינתטי וגם לבצע שיפוצים בחלק ניכר מהמבנים. עוד נקבע, כי העבודה תבוצע על בסיס סדר עדיפויות מקצועי – אותו יקבעו אנשי מקצוע.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן