פרשה 512: כתב אישום נגד ריקו שירזי

0
255
ריקו שירזי. צילום ארכיון נתניה און ליין

למעלה מ-60 ימי מעצר, מחציתם באישור היועץ המשפטי לממשלה ושני עדי מדינה, נדרשו על מנת להגיש כתב אישום נגד ריקו שירזי, מנתניה. הדיון בהארכת מעצרו עד תום ההליכים נדחה עד לתאריך ה-9.9.15, לצורך לימוד החומר. עד אז ישהה שירזי במעצר.

כתב האישום והבקשה למעצר עד תום ההליכים הוגשו נגד שירזי (53) המתגורר כיום בהרצליה ונגד מי שהפרקליטות טוענת, כי היה יד ימינו של שירזי, אסי יריב (42) תושב ירושלים.

מכתב האישום, שהוגש ע"י עוה"ד ניסים מירום וגיא גורן, עולה, כי בין השנים 2002-2004, התחולל מאבק על אזורי שליטה באזור השרון בין משפחת אבוטבול לבין שירזי ועבריינים המקורבים אליו. איש אמונו של אבוטבול, אלכסנדר (סאשה) זלוצ'בסקי, אשר נרקמו בינו לבין הנאשמים יחסי חברות, גילה להם, כי אבוטבול ויחזקאל הזמין ממנו את רצח שירזי, תמורת 50,000 דולר. משנודע להם הדבר, החליטו הנאשמים לרצוח את אבוטבול ואת יחזקאל. הנאשמים שידלו את סאשה, בהציעם לו "הצעה הפוכה", לפיה ירצח את יחזקאל, בתמורה לסכום של 50,000 יורו. סאשה הסכים להצעתם של הנאשמים. בתאריך 7/10/2003 לאחר מפגש עם אבוטבול ויחזקאל בגרמניה, רצח סאשה את יחזקאל, בעזרת אקדח שהסתיר כל העת.

על פי האישום השני, משנוכחו הנאשמים כי תכניתם לרצח צלחה, החלו לקדם תכנית נוספת לרצח אסי אבוטבול בעיר פראג. הנאשמים עודדו ושכנעו את סאשה להוציא אל הפועל את תכנית הרצח בהבטחה לסכום של חצי מיליון דולר במידה והתכנית תצליח. בשלב ראשון, מסרו הנאשמים שקית ובה כ- 50.000 יורו במזומן, על מנת שתשמש לרכישת אמצעים ולצורך התארגנות ולשם הכנות שיבצעו למימוש תכנית הרצח. בתאריך 1/8/2004 המתין מחסל לאבוטבול, מחוץ לקזינו השייך למשפחתו בפראג, וזרק רימון יד לעבר רכבו הממוגן. הרימון התפוצץ וגרם לפציעת עוברי אורח ולנזק לרכבו של אבוטבול. בדרך נס ניצל אבוטבול מניסיון ההתנקשות בחייו.

גורם בכיר מסר, כי למרות שהפרקליטות מציגה 40 ארגזים מלאים של חומר חקירה, למעשה התיק נגד שירזי עומד על עדויות של שני עדי מדינה ושיחות מוקלטות, מהן עולה, כי שירזי מכיר את האנשים. לדבריו מהשיחות המוקלטות אי אפשר להסיק דבר נגד שירזי ושני עדי המדינה נגדו הם בעייתיים, שכן עד מדינה אחד הוא עבריין שלחובתו קופת שרצים ואילו את השני, שאף הוא עבריין, הפחידו שילך למאסר עולם. עוד מסר הגורם, כי מיום מעצרו הכחיש שירזי את האשמות שמייחסים לו וטען, כי מדובר בעלילה מרושעת. לדבריו קשרו נגדו קשר והמשטרה היתה מונחית מטרה להפליל אותו.

פרקליטו של שירזי, עו"ד ג'קי סגרון, מסר לנתניה און ליין – ksn, כי "יש לי המון מה לומר, אולם אומר את זה בבית המשפט".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן