פסגה סייבר תורחב לעוד שני בתי ספר בנתניה

0
322
תכנית פסגה סייבר בנתניה
תכנית פסגה סייבר מתרחבת בנתניה. צילום יחסי ציבור

תכנית פסגה סייבר, המעודדת מצוינות בטכנולוגיה וסייבר, תורחב השנה לבתי ספר נוספים בנתניה – כך אישר דודי מסינג, מנהל האשכול של התכנית המקיפה ביותר ללימודי תכנות, בינה מלאכותית, מציאות מדומה, בינה מלאכותית ורובוטיקה עבור תלמידי בתי הספר היסודי.

תכנית פסגה סייבר, המוכרת על ידי משרד החינוך ומשרד המדע, פותחת בפני הילדים יכולות טכנולוגיות מגוונות וכוללת, בין היתר, לימודי תכנות, בינה מלאכותית וזיהוי פנים, מציאות רבודה ומדומה, שיעורי סייבר והגנה מפני תקיפות, מייקינג, רובוטיקה, מידענות ולימודי חומרה והיא מותאמת לגילאי הילדים.

התכנית פעלה לראשונה בנתניה בבית ספר הרצוג בשנת תשע"ט. לאור ההצלחה תחל השנה לפעול בשני בתי ספר נוספים: בית ספר ע"ש מנחם בגין בשכונת רמת פולג, וכן בית ספר שמרית אור בשכונת קריית השרון. הרחבת התכנית בנתניה הגיעה בעקבות צורך שעלה מהורים וכן מהסגל המקצועי בבתי הספר לפתח את הילדים בתחום הטכנולוגי ולחשוף אותם לתכנים נרחבים, אשר לא נכללים בתכנית הלימודים. התכנית אף כוללת יום סיור חווייתי בנושאי טכנולוגיה ומדע.

בהיבט המקצועי – פדגוגי, התכנית מבוססת על שיטת לימוד PBL, הכוללת עבודה על מספר פרויקטים אשר מסכמים את מגוון יכולותיהם החדשות. היא מיועדת לתלמידי כיתות ג'-ט' ומותאמת, כאמור, לכל שכבת גיל בהתאם לרמה. התכנים עצמם פותחו ונכתבו על ידי מומחים פדגוגיים, בשיתוף אנשי אקדמיה מובילים – לצד מומחים מקצועיים מתעשיית ההייטק וכן בוגרי קהילת המודיעין (אמ”ן-שב”כ-מוסד).

שיטת הלימוד מבוססת על חשיבה מעמיקה, לימוד עיוני ותרגול מעשי. על שיטת הלימוד הרחיב דודי מסינג: "הלימוד במפגש נעשה בצורה אישית באמצעות לומדה חדישה ומקוונת, שפותחה על ידינו. כל תלמיד עובד בקצב אישי ועם ההתקדמות בחומר הנלמד, מתאימה הלומדה את עצמה לקצב של התלמיד, מעלה לו בהתאם את רמת הלמידה ומוסיפה לו אתגרים אישיים".

תכנית פסגה סייבר פועלת מזה מספר שנים לקידום יזמות, טכנולוגיה וסייבר. נתון מעניין נוסף: פסגה מפעילה במקביל תכנית המשך בשם "שירות בסייבר", המכשירה צעירות לשירות לאומי בתחום הסייבר בגופי הביטחון של מדינת ישראל.

בנוסף, מעניקה פסגה ליווי וייעוץ לחברות סטארט אפ בתחילת דרכן. "אחת המטרות הבולטות של התכנית היא לקדם יזמות וחדשנות בקרב הדור הצעיר ולעודד עצמאות ויצירתיות. הכלים שהילדים והצעירים ילמדו, יאפשרו להם לפרוץ את גבולות הדמיון ולחשוב בעצמם על פתרונות טכנולוגיים מתקדמים. התכנית תעניק להם את הבסיס לפיתוח אישי משמעותי", סיכם דודי מסינג.

הרישום לתכנית יתבצע במשרדי פסגה סייבר, על פי שכבות גיל והיא תחל לפעול לאחר החגים.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן