פנקייק – תענוג לפתוח איתו בוקר

פנקייק זו חוויה, מגדל פנקייקים זו כבר שחיתות. קבלו מתכון פשוט וקליל עם כל הטיפים לקבלת פנקייק מושלם. מבטיח לכם הנאה מושלמת, שלכם סער אהרוני

3
2549
פנקייק זו חוויה, מגדל פנקייקים זו כבר שחיתות. קבלו מתכון פשוט וקליל עם כל הטיפים לקבלת פנקייק מושלם. מבטיח לכם הנאה מושלמת, שלכם סער אהרוני - נתניה און ליין
מגדל פנקייקים עם תותים טריים בצד. צילום fotolia

 

אם ניגע בדקויות, פנקייק בעברית נקרא "חמיטה", אבל… פנקייק נשמע טעים יותר. אצל אנשים רבים פנקייק מתקשר לארוחת בוקר בבית מלון, אצל ילדים פנקייק מתקשר לארוחת כיף שאמא או אבא מכינים. אצלנו, המתגוררים בעיר נתניה, המנה הכי אמריקאית שיש, מתקשרת לביקורים הקבועים בבית הפנקייק באזור בית ינאי. הריח המתוק של סירופ השוקולד או סירופ המייפל, הקצפת…

קשה לי לסרב לדבר המושלם הזה. עסיסי כזה, שבצידו כדור גלידה. עוד יותר קשה לי לסרב למגדל פנקייקים. אז, קבלו מתכון משגע וקל להכנה – לארוחת בוקר של שבת, או לארוחת פינוק רומנטית או כארוחת ערב משפחתית עם הילדים. המתכון מוקדש, כמחווה אמיתית, לאימי היקרה, מלי, שבילדותי פינקה אותנו בביקורים חודשיים בבית הפנקייק.

מתכון פנקייק טעים ופשוט

מרכיבים ל-15 פנקייקים:

כוס וחצי קמח רגיל
2 כפיות אבקת אפייה
3 כפות סוכר
1/2 כפית מלח
ביצה טרופה
3 כפות חמאה מומסת
כוס ורבע שמנת חמוצה

מחבת טפלון
2 קערות לחומרים – אחת ליבשים ואחת לרטובים

אופן ההכנה:
ערבבו את החומרים היבשים בקערה (קמח, אבקת אפייה סוכר ומלח). בקערה השנייה מערבבים את הביצה עם החמאה המומסת ואת השמנת חמוצה.

צקו את החומרים הרטובים אל קערת היבשים וערבבו עם כף עץ – עד שתקבלו מסה אחידה. (עדיף לערבב כמה שפחות ולקבל תערובת עם גושים, מאשר לערבב ולערבב עד שמקבלים תערובת חלקה וללא גושים, כי אז נקבל פנקייק במרקם של סוליה)

חממו מחבת גדולה משומנת עם מעט חמאה או ספריי שמן בטעם חמאה ותנמיכו את האש לבינונית. להבה גבוהה מדי תשרוף את החלק החיצוני של הבלילה בזמן שהפנים עדיין יישאר נוזלי. להבה נמוכה מדי תגרום לכך שהפנקייק "ישתו" את כל השומן במחבת.

יוצקים את הבלילה למחבת בגודל הרצוי ומטגנים כ-2 דקות – עד שנוצרות בועות אוויר קטנות על הצד העליון של הבלילה והצד התחתון שלהן משחים. הופכים, מטגנים עוד כדקה ומוציאים לצלחת. ממשיכים כך עד שהבלילה מסתיימת. כדי לקבל עיגול, יוצקים את הבלילה למחבת בעזרת קצה כף, העומדת בניצב למחבת ולא מהגובה (או שמשתמשים בכלי עזר – מסגרת לפנקייק).

מגישים עם סירופ שוקולד, עם סירופ מייפל ומי שרוצה ממש לפנק את עצמו יכול להוסיף מחית תפוחי עץ, חתיכות תות (בעונה), כדור גלידה או קצפת עשירה.

מתכונים לארוחת בוקר ששברו את הרשת:

מאפינס חביתה (פריטטה) לבוקר מושלם

 

3 תגובות

  1. פנקייק מושלםםם חייבת לנסות תודה רבה על השיתוף סער ????☺

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן