פלפל ממולא – מתכון שעושה כיף

2
249
פלפל ממולא. צילום רבקה פדלון - נתניה און ליין

אחת המנות האהובות ביותר על ילדיי וכעת גם על נכדיי היא מנת הפלפל הממולא. פלפל ממולא היא מנת מזון, שתמיד כיף להכין והיא מתאימה – כמעט – לכל עונות השנה (בכל זאת, היום, קל מאוד להשיג פלפלים במחיר שפוי כמעט כל השנה). פעם, שבעיר נתניה היו אין-ספור מסעדות ביתיות עם ניחוח הונגרי ורומני, הפלפלים הממולאים היוו – כמעט תמיד – מנה בולטת בתפריט. האמת, שממולאים למיניהם, מאפיינים כמעט את כל מטבחי העדות. ההבדלים נעים, לרוב, בהרכב הבשר הקצוץ ובתבלונו. אני מציעה כאן, מתכון קלאסי, שאותו למדתי מאמי.

פלפל ממולא – הגרסא הכיפית

רמת קושי: קלה

חומרים  למילוי:

7 פלפלים אדומים,ירוקים

חצי קילו בשר בקר טחון

1 בצל גדול קצוץ

חצי כוס אורז שטוף (אפשר גם חצי מבושל)

צרור פטרוזיליה קצוצה דק (לא חובה)

כף שטוחה של רסק עגבניות

מלח, פלפל

עגבניה בשלה חתוכה או מגוררת

קורט קינמון (רק למי שאוהב וגם אז כמות מינימלית)

חומרים לרוטב:

סיר עמוק ורחב שיכיל את הפלפלים

4 כפות רסק עגמניות

עגבניה בשלה חתוכה לקוביות

מלח, פלפל, קורט קינמון (שוב, ממש לא חובה)

כף שטוחה סוכר

כף  שטוחה קמח

אופן ההכנה:

לחתוך חלק עליון של הפלפל כך שיהווה מעין מכסה. לנקות את הפלפלים מגרעינים לשטוף. לערבב את כל חומרי המילוי היטב  (יש המטגנים את הבצל, אני לא). למלא את הפלפל לא לגמרי במטרה להשאיר מעט מרווח לאורז שתופח. את הפלפלים יש לסדר בסיר.

לקחת קערה ולמזוג לתוכה את כף הקמח, להוסיף מים (בין חצי כוס לכוס) בכמות שלא יווצרו גושים באמצעות ערבוב. נוסיף את רסק העגבניות, נערבב שוב ונוסיף את שאר מרכיבי הרוטב. נמזוג לסיר ונוסיף מים עד לגובה של שני שליש מגובה הפלפלים. נביא לרתיחה וננמיך את האש. את הסיר יש לכסות עם מכסה מתאים ולבשל בין חצי שעה לארבעים דקות. בין לבין, יש לטעום את הרוטב, לתבל בהתאם לצורך והכי חשוב, לפחות פעמיים בזמן הבישול לצקת מהרוטב על הפלפל עצמו כדי למנוע התייבשות ולאפשר מיזוג טעמים.

למתכונים נוספים שלי אתם מוזמנים לבקר בבלוג שלי, מהמטבח של רבקה פ – כאן, באתר הבית של נתניה און ליין – נתניה און ליין. מוזמנים להביע כאן דעה או עמדה. אני זמינה לכל שאלה. בתיאבון

 

 

2 תגובות

  1. דייזי ,
    קינמון לא חובה . יש כאלה שאוהבים את ניחוח הקינמון ויש כאלה שלא. הפלפל הממולא טעים גם ללא הקינמון

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן