פלנתניה: עשרות אלפי צופים באירועי שבוע החלל הישראלי

האירוע המקוון המרכזי, במסגרת אירועי שבוע החלל הישראלי ובהתאם למגבלות הסגר ההדוק, התקיים בשיתוף מרכז החלל פלנתניה, עיריית נתניה.

0
613
שבוע החלל הישראלי - פלנתניה
שבוע החלל הישראלי - פלנתניה.

האירוע המקוון המרכזי, במסגרת אירועי שבוע החלל הישראלי ובהתאם למגבלות הסגר ההדוק, התקיים בשיתוף מרכז החלל פלנתניה, עיריית נתניה.

בכל שנה אלפי מבקרים גדשו את הפלנתניה ונהנו ממגוון סדנאות חלל מדע ואסטרונומיה, מופעים ושעות סיפור על החלל והיקום שלנו וטכנולוגיות חלל השנה. אולם השנה התקיים האירוע היה באופן מקוון ועשרות אלפי צופים בכל הפלטפורמות הדיגיטליות – יוטיוב, פייסבוק ואינסטגרם ישבו מרותקים למשדר, את השידור הנחו טום באום, ניצן מורן, לירון רביבו וחייזר "GB168" שנחת בפלנתניה מהירח של שבתאי, טיטאן.

ביחד עם החייזר יצאו הצופים למסע בקוסמוס ומיקומנו ביקום, לכשלא ידע החייזר היכן הוא נמצא סייעה לו הולוגרמה של ראש העיר הגברת מרים פיירברג איכר שסיפרה לו על העיר נתניה ומיד אחריה החל הסיור ברחבי הפלנתניה וברחבי הגלקסיה.

יצאנו מנתניה אל שביל החלב, עסקנו בכח המשיכה, חקלאות והידרופוניקה בחלל, הצופים נהנו מסיור מרחוק בתוך מתחם הפלנתניה – סיירנו בגן המדעי באופן וירטואלי , בגן היפני, במצפה הכוכבים ובפלנטריום. עוד נהנו מפאנל מומחיות חלל מקצועי ומעניין שדנו בסוגיות שנשאלו על ידי הצופים והמנחים, למדנו באופן מונגש על תחומים מורכבים וחשובים בחקר החלל ואסטרונומיה.

לסיום עלה האסטרונאוט ההולנדי פרנק דה ווין, למרות תקלה טכנית שהתרחשה במחשב שלו, המתינו תלמידים רבים בסבלנות לשאול אותו שאלות איך היה להיות בחלל לפרטי פרטים ודה וויין ענה על הכול בסבלנות רבה.

כל הפעילות לוותה בפעילות גולשים באינסטגרם של הפלנתניה. מנהלת הפלנתניה שלי הרפז גרינברג "היה מדהים לראות את המעורבות של הצופים, הילדים, הילדות וכל המשפחות נוכחנו לדעת שנושא החלל והמדע מבוקש בהחלט. קיבלנו מאות פניות ושאלות מבתי ספר, ושאלות מילדים וילדות בזמן המשדר ולאורך כל השבוע".

 

 

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן