ראש עיריית נתניה: הרשויות משקיעות בחופים, ההכנסות למדינה

את הדברים אמרה פיירברג - איכר במפגש השנתי של פורום רשויות החוף שהתקיים בנתניה. קריאתה לשינוי המצב זכתה לתמיכת ראשי הרשויות. 

0
196
פגישת פורום רשויות החוף - נתניה 2021.
פגישת פורום רשויות החוף - נתניה 2021. צילום רן אליהו

את הדברים אמרה פיירברג – איכר במפגש השנתי של פורום רשויות החוף שהתקיים בנתניה. קריאתה לשינוי המצב זכתה לתמיכת ראשי הרשויות. 

נתניה אירחה את כנס פורום רשויות החוף השנתי בשיתוף אוניברסיטת תל אביב. לצד ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג, השתתפו בכנס ראשי רשויות החוף ברחבי הארץ, בהם ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, המשמש בתפקיד יו"ר הפורום. את הכנסת ייצגו יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה הח"כ ווליד טאהא. יו"ר שדולת רשויות החוף הח"כ גילה גמליאל ויו"ר שדולת רשויות החוף הח"כ מאיר יצחק הלוי. את אוניברסיטת תל אביב ייצג דיקן הפקולטה למדעי החברה באוניברסיטה, פרופ' איתי סנד.

בכנס, שהתקיים במלון ורט לגון, התקיימו הרצאות, דיונים ושולחנות עגולים בנושאים שונים. בין השאר, סקירת מדיניות משרד הפנים לים ולחוף. את הסקירה העביר מנכ"ל משרד הפנים יאיר הירש. סקירת חופי הדגל הכחול הבינלאומי, שנתניה נחשבת למובילה ארצית, בוצעה על-ידי עמותת אקואושן. הרצאה בנושא הקמת רשות מאוחדת לניהול החוף והים ביצע ראש המכון לשלטון מקומי באוני' ת"א, אופיר פינס.

בכנס, אשר אורגן על-ידי ראש מינהל התפעול בעיריית נתניה, ליזי אורון ופורום רשויות החוף, התמקדו הדיונים בנושאים אקוטיים. בין השאר, הטיפול הלאומי במצוקים, בטיפול בזיהום ים, וכן נושא התקצוב אותו מובילה ראש העיר נתניה.

כזכור, בצעד חסר תקדים דורשת פיירברג-איכר ממשרד הפנים, כל עוד הרשויות אינן מתוגמלות, לקחת את נושא ניהול החופים לאחריות המדינה.

ראש עיריית נתניה על התנהלות המדינה בנושא החופים. "… מדינת ישראל הפכה את הרשויות המקומיות לחוטבי העצים ושואבי המים של המדינה. זה הזמן לשינוי במערך האיזונים"

"החוק במדינת ישראל מגדיר את חופי הים כמשאב טבע לאומי, אשר פתוח לכלל הציבור. טוב שכך", אמרה ראה"ע נתניה. "בפועל, את ההכנסות משלשלת המדינה לכיסה. בעוד, עלויות התחזוקה והתפעול באים מקופת הרשות המקומית – על  חשבון משלם המיסים הנתנייתי".

על-פי ראש עיריית נתניה: "יוצא שמדינת ישראל הפכה את הרשויות המקומיות לחוטבי העצים ושואבי המים של המדינה. זה הזמן לשינוי במערך האיזונים, תוך יצירת 'צדק חלוקתי' נכון יותר. צדק חלוקתי בין השלטון המרכזי לשלטון המקומי".

ראש המכון לשלטון מקומי אוניברסיטת תל אביב, אופיר פינס, חיזק את דברי פיירברג. ״סקר החופים מוכיח, שהציבור הישראלי מעדיף את הבילוי בים על פני כל בילוי אחר. הממשלה צריכה לתקצב בהתאם. יש צורך לפתוח במידי 25 חופים חדשים כדי להקל על הצפיפות הבלתי נסבלת. חובה גם להאריך את שעות ההצלה עד 21:00 וליצור במידי עשרות קילומטרים של הצללה. במקום תקציבים מגוחכים, הגיע הזמן של ממשלת השינוי לבצע שינוי בחופים ובים״.

 

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן