פאי לימון – דרך קלה ומהירה לעונג אמיתי

1
688
פאי לימון - הבלוג של סער אהרוני
פאי לימון עם קרם לימון ומרנג. צילום fotolia

אחת ההנאות הגדולות שלי, כמעט בכל מוצאי שבת, היא להתענג על פאי לימון. עבורי ועבור חבריי, פאי לימון הפך לפאי מוצ"ש, ובכלל, כשמצב הרוח לא משהו ובחדשות וברחוב בנתניה, כמו בכל הארץ, מדברים על המצב הביטחוני, פאי לימון הוא בהחלט על תקן קינוח מנחם.

המתכון עצמו, כמו שאתם הכי אוהבים, ממש לא קשה להכנה, בלי הדגשים מורכבים – ועדיין – ירשים מאוד את האורחים.

פאי לימון

מרכיבים:
בצק פריך (קנו בסופר ושימו במקרר לשלוש שעות לפני השימוש)
5 חלמונים
חצי כוס מיץ לימון סחוט וטרי
כוס סוכר
כף ליקר לימונצ'לו (ליקר לימון)
מיכל וחצי של שמנת מתוקה
גרידה של שני לימונים
5 כפות קורנפלור
רבע כוס מים קרים

מרכיבים למרנג :
5 חלבונים
כוס סוכר
טיפונת מלח

תהליך הכנה:
בשלב ראשון יש לאפות את הבצק הפריך. הניחו את בצק הפאי המרודד על תבנית ייעודית. חיתכו את השוליים של הבצק והכניסו לתנור שחומם מראש לטמפרטורה של 160 מעלות. זמן האפייה ינוע בין רבע שעה לעשרים דקות (תלוי בסוג התנור ובסוג הבצק). לאחר שהבצק קיבל הזהבה קלה נוציא מהתנור ונניח בצד עד שיגיע לטמפרטורת החדר.

הכנת המילוי פשוטה: אל תוך הקלחת נכניס את הסוכר, החלמונים והשמנת המתוקה ונביא להרתחה. במקביל נמיס קורנפלור במים הקרים ונוסיף לקלחת. נצרף את גרידת הלימון, כף ליקר לימונצ'לו ומיץ הלימון ונמשיך לערבב עד לקבלת מרקם אחיד וסמיך. נעביר לקערה, נערבב שוב למניעת קרישה ונמזוג את קרם הלימון שלנו על הפאי האפוי. באמצעות מרית או פלטה ארוכה נשטח את הקרם.

נחזיר לתנור לסבב אפייה נוסף של עד חצי שעה (הבצק צריך להזהיב וקרם הלימון יקבל מרקם יציב). נוציא את הפאי ונניח בחוץ.

השלב האחרון הוא הכנת המרנג. במקרה שלנו, מרנג צרפתי. נקציף במהירות גבוהה באמצעות מיקסר את החלבונים. נוסיף קורט מלח ואת הסוכר בהדרגה. נמשיך בתהליך עד לקבלת קצפת יציבה. את קצף החלבונים נעביר לשקית זילוף ונזליף על העוגה. הנהוג הוא הזלפה של מעין שפיצי כיפות או כובעים מחודדים בצורה סימטרית – כמו בתמונה.

חממו את התנור לעוצמה הכי גבוהה (250 – 260 מעלות) והכניסו את העוגה לצורכי השחמת המרנג. מדובר בתהליך הנע בין דקה עד שתיים. התהליך הזה יוסיף גם יופי וגם יציבות למרקם. זהו, בתיאבון.

חברים יקרים, אתם מוזמנים להצטרף לקבוצת הפייס שלי "המטבח של אהרוני", להתרשם מעוד המון מתכונים שלי כאן, בפורטל נתניה און ליין, הבלוג של סער אהרוני וכמובן להתייעץ באמצעות הוואצאפ בנייד שלי 052-5808729

תגובה 1

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן