עתיד בניית מתחם המלונאות בעיר ימים להחלטת ביה"מ

ביום ראשון התקיים דיון בעתירתם של תושבי פולג-עיר ימים נגד הקמת מתחם המלונאות בעיר ימים; במהלך הדיון יעץ בית המשפט לעותרים למשוך את העתירה, אולם הם החליטו להמשיך בעתירתם

0
342
שכונת עיר ימים - פולג. צילום מתוך אתר עיריית נתניה. באדיבות לשכת דוברת העירייה

מזה שנים מנהלים נציגי תושבי פולג-עיר ימים מאבק נגד הכוונה להקים מתחם מלונאות בעיר ימים. השבוע התקיים דיון בעתירה שהגיעו נציגי התושבים נגד הוועדה המחוזית לתכנון ובניה, הוועדה המקומית, רשות מקרקעי ישראל וכן החברות שמתוכננות לבנות את המתחם.

במהלך הדיון, הציע בית המשפט לנציגי התושבים, חבר המועצה, רני אלוש, דוד סלמה והרצל קרן למשוך את עתירתם. אולם לאחר התייעצות החליטו להמשיך בעתירה.

בעתירתם טענו, בין השאר, כי הוועדה המקומית לא קיימה את הסכם הפשרה שנחתם בינה לבין התושבים.

עו"ד עמי הולנדר, פרקליטם של העותרים התייחס לסייגים שעליהם הוסכם. "יש לפתור עדיין את אותן בעיות שהסכם הפשרה קבע שיש לטפל בהן"… "לעשות הכל כדי לשמר את שמורות הטבע, את חוף הים שמשרת מאות אלפי תושבים".

עוד טען, כי הדרישה הראשונית היא לקיים את מה שהתחייבו. "לבנות תכנית שהיא תתאים לכולם ולא תפגע בבסביבה ותתאים לאינטרסים של התושבים".

עו"ד הולנדר הוסיף, כי יש לבצע תסקיר סביבתי ויש חשיבות לשמור על מסדרון אקולוגי של שלוש שמורות טבע. לדבריו מדובר בנכסים ברמה לאומית שבהם בעלי חיים, כולל צבי ארץ ישראלי. "כולם סבורים שיש לשמר את הערכים הסביבתיים ולכן יש חשיבות ליצור מסדרון אקולוגי. כרגע הוועדה המקומית הציעה פתרונות שלא פתרו את הבעיה".

נציגת הוועדה המקומית, עו"ד אילנה בראף טענה, כי התכניות שאושרו הן על פי הסכם הפשרה. "שלוש התכניות אלה כולן מטיבות וכולן טובות לציבור ומרחיקות מגורים וכו'. כולן אושרו כאשר העותרים לא הגישו התנגדות ולא העלו טענות שבחלקן מועלות כאן".

עוד טענה עו"ד בראף, כי אחת התכניות הרחיבה את החוף, הרחיקה בינוי מאושר מקו החוף צ-70 מ' ל-150 מ'. כמו כן פתחה את המלונאות למגרשים קטנים יותר. "הכל לטובת הציבור ויצרה מערך רציף ואיכותי של שטחים פתוחים".

כאמור שופט בית המשפט המחוזי, רמז לעותרים למשוך את עתירתם, אולם הם החליטו שלא להיענות. לדבריהם האינטרס הלאומי, שמירת הטבע והבטחת נגישות בחוף הים לכולם גוברת על טענות הנתבעים.

הנהלת העירייה רואה את טובת תושבי העיר

מעיריית נתניה מסרו. "ביום ראשון השבוע התקיים דיון בביהמ"ש המחוזי בעתירה כנגד תכנית לפיתוח מתחם המלונאות בעיר ימים. כפי שציינו לאורך השנים באמצעים שונים הכוללים מפגשים עם גורמי המקצוע האמונים על הנושא בעירייה וכן בשיתופי ציבור רבים. התכנית תוכננה ואושרה עוד בשנות ה- 90 בתקופתו של צבי פולג כראש עיר. כל מי שרכש דירה באזור יכול היה לבדוק ולדעת על הימצאות התוכנית, אשר קודמה ע"י רשות מקרקעי ישראל ומשרד התיירות".

"צר לנו שלמרות ששופט בית המשפט המחוזי יעץ לעותרים למשוך את עתירתם. למעשה הביע את עמדתו לגבי סיכוייה להתקבל- בחרו העותרים להמשיך בהליך".

"כפי שהודגש בעבר: התוכנית תוכננה ואושרה על פי כל דין. צר לנו שישנם גורמים, אשר גררו את תושבי השכונה בכסות של ערכי טבע רק בכדי להגיע להליך שסופו היה ברור וידוע מראש לאור העלאת טיעונים שאינם מן העניין ובמודע גורמים לבזבוז כספי ציבור".

"הנהלת העירייה רואה לנגד עיניה רק את טובת תושבי העיר. תמשיך לפעול בשקיפות מירבית בכל הקשור לפרויקט המלונות של רשות מקרקעי ישראל. בדגש על התועלת המשמעותית מפרויקט זה לטובת תושבי העיר".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן