עלות בניית משכן נתניה לתרבות ואמנות: 160 מלש"ח

0
272
היכל תרבות נתניה - הדמייה
היכל תרבות חדש לנתניה. הדמיה באדיבות HQ ארכיטקטים בע"מ

משכן נתניה לתרבות ואומנות יוצא לדרך באופן רשמי. על הקמת הפרויקט תפקח החברה לפיתוח ותיירות נתניה. פיירברג: מדובר בפרוייקט דגל

בצד עוגני תרבות ופנאי, שהקימה העירייה בנתניה ובהם מוזיאון לתולדות נתניה, מוזיאון בית הבאר, מרכזי קהילה ותרבות חדשים ברחבי העיר וגם היכל תרבות מיתולוגי – יוצאת החברה לפיתוח ותיירות נתניה להקמת משכן חדש לתרבות ואומנות, בתכנון אדריכלי מרשים.

המשכן ימוקם מערבית לכביש מס' 2, במתחם הידוע כאגם ג' בנתניה. המבנה יתפרש על פי התכנון, בשטח של כ – 12,000 מ"ר (ברוטו) שיחולק לאולם ראשי/מרכזי ויציע (האודיטוריום) שיכיל כ-  900-950 מקומות ישיבה.

כמו כן יוקם אולם נוסף לכנסים והופעות קטנות עם כ- 250 מקומות ישיבה, אולם לחזרות ולהופעות עם כ – 100 מושבים, מרכז למוזיקה ומרכז למידה, משרדי הנהלה, חדרי ישיבות, חדרי שירות, חדרים טכניים, שטחי שירות שונים ומסביב פיתוח סביבתי, שטחי מסחר ומקומות חנייה.

ראש העיר מרים פיירברג – איכר מסרה, כי "אין ספק, שנתניה מובילה כיום תהליכי התחדשות ופיתוח מרשימים תודות לחשיבה מאומצת. זאת לצד איגום משאבים וגוף קטן ויעיל כדוגמת החברה לפיתוח נתניה, אשר מקדם תשתיות בשכונות חדשות. מוביל הקמתם של פרוייקטי דגל  והופך את העיר לריביירה של ישראל. כל מה שאני חולמת עליו בלילה, הופך ביום למציאות".

עלות הפרויקט כ -160  מיליון שקלים. ממשרד האדריכלים המתכנן, HQ ארכיטקטים בע"מ, נמסר כי "עיקרון התכנון העיקרי שלנו היה לשמור על טביעת הרגל של הבניין, קטנה ככל האפשר. למתוח את הבניין בצורה אנכית ולהפוך אותו לנראה מכביש החוף. זאת בניגוד לגישה נפוצה בתכנון בניין מסוג זה, הנוטה להתפשט על פני השטח. הבניין יוקף בפארק רחב כמו יער ובו שטח בתי קפה, ביתנים, שבילים ופטיו ממש בסמוך לבניין הראשי. העיצוב כולל גם חיבור טיילת לבנייני המשרדים שמסביב, במטרה לשפר את הקשר של מרכז התרבות עם המרקם העירוני הקיים".

 

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן